Nasz temat na dziś to: „ Zabawy w liczenie”
1.Imieninowe echo – zabawa rozwijająca słuch fonematyczny.
Zadaniem rodzica jest wypowiedzenie pierwszej sylaby imienia koleżanki lub kolegi z grupy, natomiast dziecko musi wypowiedzieć kolejną sylabę, tak by powstało imię.
2.Skąd jesteśmy i ile mamy lat? – zajęcie matematyczne na podstawie opisu dzieci.
Rodzicu przygotuj 4 kartoniki z cyframi: 1, 3, 4, 5 , oraz wydrukowane zdjęcia z linków poniżej.
Dziecko z Polski:
https://pixabay.com/pl/photos/samodzielnie-b-w-dziewczynka-pi%C4%99kno-4267906/
Dziecko z Japonii:
https://pixabay.com/pl/photos/ch%C5%82opiec-dziecko-dzieci%C5%84stwo-ludzie-1261760/
Dziecko z Francji:
http://mymamy.pl/blog/mama-dookola-swiata-jak-byc-mama-we-francji
Dziecko z Hiszpanii:
http://nextdoor.pl/hiszpanski-dla-dzieci/
Ada pochodzi z Polski i ma 4 lata.
Antonio pochodzi z Hiszpanii i ma 5 lat.
Diego pochodzi z Francji i ma 3lata.
Kazuo pochodzi z Japonii i ma 1 rok.
Zadaniem dzieci jest dopasowanie kartoników z cyframi do odpowiedniej ilustracji. Po dopasowaniu dziecko stara się policzyć:
- ile lat razem mają Ada i Antonio?
- ile lat razem mają Diego i Kazuo?
- ile lat razem mają Ada i Diego?
- ile lat razem mają Antonio i Kazuo ?
3.Kartka z albumu – zabawa dydaktyczna.
Karton A4 lub A3, klej, ilustracje dzieci z zajęć matematycznych.
Rodzic wydaje krótkie polecenia. Dziecko umieszcza na kartonie ilustracje zgodnie z instrukcją rodzica.
- Dziecko z Polski umieść na środku kartonu
- Dziecko z Japonii umieść na górze.
- Dziecko z Francji i Hiszpanii umieść na dole.
4.Rzut kulką – ćwiczenie z elementem rzutu do celu.
Potrzebne będą kulki z papieru – 4 sztuki, poduszka, kawałek sznurka lub wstążki.Sznurkiem zaznaczamy linię rzutu. Poduszka to cel , do którego należy trafić papierową kulką. Rzucamy lewą ręką, prawą ręką, oburącz. Ćwiczenie powtarzamy w miarę możliwości kilka razy.
5.Zapraszam teraz do zabawy tanecznej, gdzie utrwalimy sobie pojęcia: prawa-lewa
https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU
4.Wykonanie karty pracy.
Na zakończenie proszę o wykonanie karty pracy ze strony 56. Ilustracje dzieci z zajęcia matematycznego różnią się od tych w karcie pracy mimo, że dzieci mają te same imiona.
5.J.angielski-zapoznajemy z nazwami zwierząt morskich:
Shark(szark)-rekin
https://e-dekorato.com.pl/pl/p/Obraz-drukowany-Blekitny-rekin/4140
Fish-ryba
https://pl.dreamstime.com/ilustracji-z%C5%82ota-rybka-image46705748
Sea(si)-morze
Teraz włączcie dziecku i pobawcie się przy piosence :
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Pozdrawiam Pani Kasia