Nasz temat na dziś to: „ Zwierzęta i ich zwyczaje”
1.Zabawa ruchowa z Pipi. Zapraszam Was do zabawy ruchowej. Rozruszajmy się troszeczkę.
https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c
2. Zabawa dydaktyczna o zwierzętach. „ Co wiemy o zwierzętach domowych i podwórkowych?”
Teraz pobawimy się w zagadki. Słuchajcie uważnie i odpowiadajcie Rodzicom na zadane pytania.
Po otrzymaniu przez Was poprawnej odpowiedzi, rodzice dają Wam punkty( np. guziki, albo klocki)
Do czego kotu służą wąsy? ( wąsy są wrażliwe na dotyk, dzięki nim kot wyczuwa zawirowania powietrza wokół przedmiotów. W ten sposób omija przeszkody , nawet ich nie widząc i nie dotykając)
Gdzie chomik magazynuje pożywienie? ( W woreczkach po obu stronach pyszczka. Potem to pożywienie ukrywają w różnych miejscach)
Co robią świnki morskie , by się ogrzać? ( Świnki morskie lubią towarzystwo, gdy jest zimno przytulają się do siebie)
Co jest przysmakiem papużek? ( Nasiona i owoce. Jeśli żyją w parze często dzielą się pożywieniem)
Jak się nazywają jajeczka rybek? ( ikra)
W jaki sposób ptaki czyszczą pióra? ( Przeczesują pióra dziobem, kąpią się też w wodzie lub piasku)
Jak króliki powiadamiają się o niebezpieczeństwie? ( głośno tupią)
Co owce jedzą zimą? ( Siano i ziarno)
Czy kury dobrze fruwają? ( maja skrzydła, lecz słabo fruwają)
Jak kaczki szukają pożywienia w wodzie? ( nurkują, zbierając pożywienie z dna)
Dlaczego koty SA przydatne w gospodarstwie? ( Szukają myszy)
Jak nazywają się małe kozy? ( koźlęta)
Do czego krowie służy ogon? ( opędza się od owadów)
Odpowiedzi Dzieci mogą być różne, mają mnóstwo pomysłów.
3.” Psie zwyczaje” – pogadanka. Pamiętacie naszą piosenkę pod tytułem „ Jak rozmawiać trzeba z psem?”.Przypomnijcie sobie i powiedzcie jeszcze raz :
Jak należy opiekować się zwierzętami domowymi?
Do kogo należy się zwrócić, gdy pies zachoruje?
Porozmawiajmy sobie o tym, jakie uczucia i emocje okazuje pies, jak myślicie?
merda ogonem- okazuje radość
podkula ogon-boi się
sterczy mu ogon- jest gotowy do ataku
Jeży sierść na grzbiecie- jest zły
gryzie kogoś- broni się
wącha pod ogonem innego psa- po zapachu psy się poznają
nastawia uszy- pies kieruje uszy w stronę szmerów, aby rozpoznać czy to przyjaciel czy wróg?
Myślę ,że z kotami jest podobnie, kto posiada kota może opisać jego emocje i reakcje. Spróbujcie. W ten sposób poznajemy Nasze Zwierzęta. Oprócz psa, kota, chomika, świnki morskiej, ludzie hodują również zwierzęta egzotyczne: żółwie, jaszczurki, kameleony, legwany. Zwierzęta możemy pogrupować w różny sposób. Według gatunku -to będą :ptaki, ssaki, gady i płazy. Spróbujcie wymienić po kilka zwierząt grupując je np., ptaki ( wróbel, jaskółka, kura), ssaki ( krowa, świnia, pies), gady (żółw, jaszczurka), płazy ( żaba). Możemy również pogrupować zwierzęta na takie, które prowadzą dzienny i nocny tryb życia. Dzienny np.( sarna, wiewiórka, mrówka, wrona) Nocny
( nietoperz, sowa, ćma, lis). Jeśli posiadacie książki lub ilustracje możecie tak się pobawić grupując zwierzęta. Jest to fajna zabawa utrwalająca znajomość różnych gatunków zwierząt.
Spróbujcie utrwalić sobie te wiadomości w KP4 ( zad.1 i zad. 2 str.30).
4.Na zakończenie przygotowałam dla Chętnych Dzieci Karty Pracy utrwalające poznane litery i ćwiczące naukę pisania. Możecie wybierać sobie codziennie jedną kartę pracy. Miłej Zabawy!!!
https://drive.google.com/file/d/1F4iv87yxKhHfoK9Qxl1-y34fIeyNmd_s/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1BzkOSV6Ezwx8-0SbHZZ9040sh-m5R4VQ/view?usp=sharing
E.Niewęgłowska
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy z Koduj z nami#5 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=z4Ug4EFt2tk
https://drive.google.com/file/d/1kgk5jm0EcPHZsZNhCOnyJL9FEKhV-3rW/view zadania offline
Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze stron: 30 i 31.
Życzę miłej zabawy Pani Ola