Nasz temat na dziś to: "Zwierzęta na rożnych kontynentach"
1.Zabawa paluszkowa " Rybki". Dziecko dobiera się w parę z rodzicami lub rodzeństwem. Układa dłonie w kształt rybki, składa , trzymając je kciukami do góry i zgina środkowe palce tak, że tworzą z wierzchami przeciwnych dłoni kąty zbliżone do prostego- to są płetwy rybki, którymi dzieci mogą łatwo poruszać . W czasie czytania rymowanki każda rybka pływa razem z rybką ze swojej pary: obok siebie, mijając się , ocierając bokami czy płetwami, bawiąc się w berka.
Rybki
Jedna rybka z drugą rybką
płyną sobie bardzo szybko
Płyną rybki pośród fal,
odpłynęły w dal.
2.Teraz zapraszam Was na obejrzenie filmu o życiu zwierząt morskich. Zwierzęta żyją na całym globie, w wodach, na lądzie i w powietrzu. Najbardziej znane zwierzęta należą do gatunku ssaków, ptaków, płazów , ryb i gadów. Zwierzęta te mają kręgosłup złożony z kręgów i układ kostny , dlatego nazywamy je kręgowcami. Do grupy kręgowców nie należą owady oraz ślimaki , raki i dżdżownice.
https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo
Mam nadzieję ,że film Wam się spodobał, zapamiętajcie jakie zwierzęta zauważyliście w tym filmie, opowiedzcie rodzicom.
3.A teraz zagadka związana z literką , jaką dziś poznamy.
Kto to: czarne, wąsate,
w futrze zimą i latem.
Lubią mroźną pogodę,
łowią ryby pod lodem? ( foka)
czy już Wiecie?...myślę ,że tak...
Foki są zwierzętami morskimi żyjącymi w wodach na całym świecie. Są to zwierzęta płetwonogie. Poruszają się przy pomocy płetw, przednimi płetwami podpierają się przy chodzeniu, ale potrafią również nimi klaskać. Robią to , by się ogrzać, kiedy jest im zimno, lub ochłodzić, gdy jest im za gorąco..Foki świetnie poruszają się w wodzie, natomiast na lądzie są ociężałe i powolne. Śpią w wodzie ułożone pionowo, trzymając pyszczek nad wodą, tak by mogły oddychać. Są bardzo ciekawskie, podpatrują co robią ludzie i szybko się uczą. Potrafią podrzucać piłkę na nosie i poruszać sie tak , jakby ćwiczyły aerobik.
4.Zapoznanie ze znakiem graficznym litery " f" ,'F".
Drodzy Rodzice pokażcie dzieciom znak graficzny litery 'f", F"( Mój Zeszyt str. 29). Poproście dzieci, by wymieniły inne wyrazy zaczynające się głoską " F". Potem dzieci rysują kształt tej litery na dywanie i kreślą w powietrzu.
5.Teraz podzielimy wyraz "foka " na głoski i sylaby
f-o-k-a ( 4 głoski), fo- ka ( 2 sylaby)
Brawo !!!. Teraz podzielcie Wyraz wybrany przez siebie tak jak to zrobiliśmy z wyrazem foka.
Utrwalcie sobie poznaną literkę w Książkach do czytania (str. 108-109) Milej Zabawy!!!
Zadanie dodatkowe: Pamiętacie zabawy z matą do kodowania, możecie pobawić się również w kodowanie na dywanie z rodzicami.Wystarczy pobrać poniższy scenariusz i wydrukować potrzebne elementy do zabawy. Pokażcie rodzicom, że to nie jest trudne.
Scenariusz zabaw z elementami kodowania [.pdf, 4.38 MB]
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy A.Kasierska
E.Niewęgłowska