Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Zwierzęta w gospodarstwie"

Witajcie dzisiaj będziemy rozmawiali o zwierzętach w gospodarstwie. Zaczynamy od  :
„Gimnastyki buzi i języka” – zabawy logopedyczne:
a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające, dziecko na wydechu mruczy.
b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające, dziecko  masuje  sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą – mówią www..., pod dolną wargą – zzz..., klatka piersiowa – żżż...

„Praca mrówek” – zabawa ruchowa z czworakowaniem. Dziecko ma przed sobą mały sześcienny klocek lub pudełko R. wyznacza linię mety. Dziecko-mrówka idzie na czworakach, popychają klocek /pudełko raz jedną, raz drugą ręką, dochodząc w ten sposób do mety. Po kilkukrotnym powtórzeniu zabawy na zmianę z rodzicem, można ją przeprowadzić w formie zawodów.  

„Domy zwierząt” – rozmowa dotycząca nazw budynków gospodarczych, w których mieszkają poszczególne zwierzęta https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA. R. zadaje dziecku pytanie:

Gdzie mieszkają krowy?.

Gdzie mieszkają konie?.

Gdzie mieszkają świnie?.

Gdzie mieszkają kury?. (analogicznie pytamy o wszystkie zwierzęta: pszczoła, pies,  pająk, owca)

Jakie zwierzęta mieszkają  w oborze?

Jakie zwierzęta mieszkają  w stajni?

Jakie ptaki  mieszkają  w kurniku?

Jakie zwierzęta mieszkają  w chlewie? (analogicznie pytamy o pozostałe  domy zwierząt :ul, pajęczyna, buda, zagroda)

„Kotki” – zabawa ruchowa naśladowcza. R. opowiada historyjkę, dzieci zaś naśladują koty, ilustrując ruchem treść opowiadania:

Po podwórku chodzą koty, dumnie i spokojnie. Nagle na podwórko wbiegł pies, kot zrobił koci grzbiet, przeciągnął się i wskoczył na płotek. Bardzo ostrożnie maszerował po szczebelkach, podnosząc wysoko łapki. Nagle zobaczył harcujące myszy. Po cichutku zeskoczył z płotka i, skradając się, podszedł do mysiej norki. Tam przyczaił się i zapolował na mysz. Ta jednak mu uciekła. Kot  zniechęcony poszedł do swojego legowiska w starym koszu, zwinął się w kłębuszek i zasnął.

„Liczymy kocięta” – zabawa dydaktyczna. https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o

Rodzic ma przygotowane:

-  sylwety kotów  może je narysować razem z dzieckiem (8 małych i 8 dużych);

-  kartonik/karteczki i i mazaki.

Na dywanie układa  7 małych kociąt i 1 dużego kota. Prosi dzieci, aby przeliczyły małe koty i na kartoniku narysowały tyle kółek, ile jest kociąt. Następnie prosi, aby przeliczyły duże koty i również narysowały tyle kółek, ile jest dużych kotów. Na koniec zadaje pytanie:

 Ile kotów jest na tablicy?. (dziecko  przelicza)

Rodzic ustawia koty w szeregu. Dziecko przelicza koty liczebnikami porządkowymi. R. razem z dzieckiem manipuluje sylwetami kotów, ustawiając je w różny sposób, ale zawsze tak, aby suma tych kotów była równa 8.

„Policz i zrób tyle, ile oczek jest na dwóch kostkach?” – zabawa ruchowa  R. ma przygotowane kartoniki z oczkami ( kartoniki z wydzieranki). Dziecko porusza się po całym pokoju-zgodnie z rytmem https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s , podczas przerwy w muzyce R. pokazuje dwa kartoniki i prosi dzieci, aby zrobiły tyle pajacyków, przysiadów lub podskoków, ile jest razem oczek na obu kartonikach.

„Zwierzęta dookoła” – zabawa dydaktyczna. R. przygotowuje sylwety potrzebne do zabawy (sylwety z gry PIOTRUŚ, Wycinanka karty nr 39, 40, 41) ) Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada  i rozwiązuje zadania, zadania staramy się układać tak aby jak najczęściej pojawiały się działania w zakresie 8:

  1. W zagrodzie są 2 świnki, 2 krowy, 2 kozy i 2 owce. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
  2. W chlewiku są 1 świnki i 1 prosiaki. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
  3. Po podwórku chodzą 2 kaczki i 2 kury. Ile ptaków jest na podwórku?
  4. N podwórku było 8 zwierząt odeszły 2 kury. Ile zostało zwierząt? itp

Praca indywidualna  z K3., 25 – liczymy i przeliczamy do 8. Praca zgodnie z poleceniami. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 8, tworzenie zbiorów ośmioelementowych (8 jaj na każdej półce).

Stary Donald farmę miał – zabawa ruchowa, ortofoniczna przy piosence. Dziecko słucha  piosenkę, wymienia występujące w niej zwierzęta, naśladują je ruchem i głosem. https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

„Wiejska zagroda” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie makiety; odrysowywanie zwierząt od szablonów, wycinanie zwierząt po linii, kolorowanie ich. Budowanie z klocków domów dla zwierząt. Można wykorzystać zwierzęta z kolorowanek ze strony:https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/zwierzeta-na-wsi-5-kolorowanek-do-druku-aa-Qoha-HgDY-89xL.htm

Karty pracy dla dzieci  o zwierzętach wiejskich można pobrać na stronie: https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/karty-pracy-wiejskie-podworko-do.html

 

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy Pani Dorota i Pani Asia.