Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia: Co nam dają zwierzęta?

Witajcie dzieci!!!

Dziś dowiecie się, co nam dają niektóre zwierzęta.

1.Na początek posłuchajcie piosenki, żeby dowiedzieć się, co dają nam zwierzęta wiejskie?

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

A teraz odpowiedzcie, co daje nam wybrane zwierzę?

2.Zapraszam Was teraz do zabawy badawczej pt. Co nam dają zwierzęta?

Rodzic przygotowuje tacę z wybranymi produktami pochodzącymi od zwierząt. Dziecko dotyka produktów (wełna, skóra, jajka) oraz próbuje i określa ich smak (ser, mleko). Rodzic zwraca dziecku uwagę na to, że zwierzęta są dla ludzi źródłem pokarmu, którego nie powinno się marnować. Wyjaśnia dziecku, że dzięki hodowaniu zwierząt człowiek pozyskuje  pożyteczne surowce.

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co można zrobić z mleka?

Dziecko podaje swoje propozycje. Rodzic omawia z dzieckiem wykorzystanie kolejnych produktów (wełny, jaj i piór).

3.Następnie proszę o otworzenie karty pracy na stronie 66,Waszym zadaniem jest narysowanie po śladzie od zwierząt do ich produktów, nazwanie ich i pokolorowanie. Poproszę, żeby  dziecko odpowiedziało na  pytanie, z czego otrzymujemy produkty przedstawione na zdjęciach?

4.Przyszła pora na zabawę ruchową dla Was – Po nitce do kłębka.

Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.

5.Zapraszam do zabawy matematycznej pt. „Zwierzęta dookoła” .Dziecko ma przygotowane sylwety zwierzątek potrzebne do zabawy. Manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania:

  1. W zagrodzie są 2 świnki, 2 krowy i 4 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
  2. W chlewiku są 3 świnki i 5 prosiaków. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?
  3. Po podwórku chodzi 7 kaczek i 1 kura. Ile ptaków jest na podwórku?

Pokażcie dziecku, jak wygląda cyfra 8.

https://eduzabawy.com/pomoce-dydaktyczne/ania-jozwina/cyfry-tablice/

Teraz popatrzcie jak będziemy pisać cyfrę 8, spróbujcie napisać ją palcem w powietrzu i na dywanie.

https://www.youtube.com/watch?v=7EkhlkUuU-c

Proszę napiszcie po śladzie cyfrę 8.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/cyferki-dla-dzieci/1/cyferki-dla-dzieci-08-red.pdf

Hello kids! W tym tygodniu także poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

animals-zwierzęta

farm-farma

dog-pies

cat-kot

duck(dak)-kaczka

cow(kał)-krowa

horse(hors)-koń

pig-świnia

sheep(szip)-owca

rooster(ruster)-kogut

goat(gout)-koza

Obrazki zwierząt do wydruku:

https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf

Teraz posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierząt w piosence pt. „Let’s go to the farm”.

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

Zapraszam do kolejnej zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:

https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk

Proszę przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, niech dziecko powtarza:

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me 

One, two,

One, two, three

I like horse and horse likes me.

One, two…, etc

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię kota, a kot lubi mnie.

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię psa, a pies lubi mnie

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię konia, a koń lubi mnie.

Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)

Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye,bye Pani Ola