Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?

Witajcie  przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.

Dzień drugi: Co słychać wiosną na wsi?

1.Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

 Rodzic prosi, aby dziecko, nazwało zwierzę, które wydaje dany dźwięk.

https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ

2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma)

Nagranie piosenki ,,Wiosna na wsi”, odtwarzacz CD.

https://www.youtube.com/watch?v=1J-Utxpk3WQ

3.Rodzicu porozmawiaj nt. wysłuchanego utworu.

 − Jakie odgłosy wydawała pani kura? 16

− Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?

− Jak gospodarz sypał ziarna?

− Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?

− Czy melodia była wesoła, czy smutna?

− Czy piosenka była szybka, czy wolna?

4.Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi, ilustrowanego obrazkami.

Obrazki: koguta, kury, gęsi, kaczek, krowy, owcy.

https://www.cenyrolnicze.pl/images/2018/drob/kogut_pixabay_ceny_rolnicze_pl.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kura_domowa#/media/Plik:Chicken_family.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Ram%2C_lambs%2C_and_chickens.jpg/1200px-Ram%2C_lambs%2C_and_chickens.jpg

https://www.wiatrak.nl/wp-content/uploads/krowa-fryzyjska.jpg

https://st-lento.pl/adpics/large/11_2020/20/f10cd6_sprzedam-gesi-i-kaczki-ekologiczne-wiejskie-zdjecia.jpg

https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/350x250c/bb/df/34/sprzedam-gesi-drob-ptactwo-sulimy-531709315.jpg

Rodzic powtarza z dzieckiem tekst refrenu, pokazując obrazki odpowiednich zwierząt (wydających te odgłosy).

5.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami.

Obrazki: kury, koguta, gęsi, kaczki, owcy, krowy (można wykorzystać te z poprzedniego zadania), kozy. Rodzic. podnosi do góry obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dziecko próbują naśladować odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta.

6.Zabawa dydaktyczna ,,Co od kogo mamy”.

 Obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu.

https://i.pinimg.com/474x/7f/6e/30/7f6e306fe38d9fdd08224a7cff6c1d88.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-nHEr7ojXPVw/U0cAm3WJu9I/AAAAAAAABzk/PKFIKTIsA_0/s1600/karta+pracy.JPG

https://www.google.com/search?q=co+nam+dają+zwierzęta+wiejskie&tbm=isch&chips=q:co+nam+dają+zwierzęta+wiejskie,online_chips:pozyteczne+zwierzeta:a2W99JwEMbA%3D&client=opera&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjT_9qu4PHvAhURvioKHTREBLwQ4lYoA3oECAEQIA&biw=1482&bih=723#imgrc=lLBpK2aFehXgCM

Rodzic rozkłada z jednej strony obrazki zwierząt, a w rozsypce – obrazki produktów, jakie dzięki nim otrzymujemy. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie obrazków produktów do obrazków zwierząt.

7.Zabawa ,,Zgadnij, co to za przysmak?”.

Ser żółty, ser biały, serek topiony, masło, talerzyki, plastikowe widelce.

Rodzic prosi, aby dziecko umyło ręce i poczęstowało się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po degustacji Rodzic prosi, aby dziecko nazwało wszystkie produkty i opisało ten, który mu najbardziej smakował.

8.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – ,,Krowa”.

Obrazek krowy, łaty wycięte z czarnego papieru, kartki, klej. Rodzic daje obrazek krowy. Omawia z dzieckiem nazwy poszczególnych części ciała zwierzęcia. Wskazuje gdzie znajdują się łaty. Dziecko  przykleja łaty na obrazku krowy według wzoru.

Wzór:

https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2019/03/krowa-i-cielak-kolorowanka-dla-dzieci.png

https://thumbs.dreamstime.com/b/krowa-rysunek-z-kwiecistego-ornamentu-dekoracją-60047154.jpg

Miłej zabawy. Pani Ania.

Hello kids! W tym tygodniu także poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

animals- zwierzęta

farm-farma

dog-pies

cat-kot

duck(dak)-kaczka

cow(kał)-krowa

horse(hors)-koń

pig-świnia

sheep(szip)-owca

rooster(ruster)-kogut

goat(gout)-koza

Obrazki zwierząt do wydruku:

https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf

Na początek posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierząt występujących w  piosence pt. „Let’s go to the farm”.

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

Proszę przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, a dziecko niech powtarza:

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me 

One, two,

One, two, three

I like horse and horse likes me.

One, two…, etc

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię kota, a kot lubi mnie.

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię psa, a pies lubi mnie

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię konia, a koń lubi mnie.

Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)

Teraz zapraszam do zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:

https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk

Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola