Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi?
Witajcie przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
Dzień drugi: Co słychać wiosną na wsi?
1.Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
Rodzic prosi, aby dziecko, nazwało zwierzę, które wydaje dany dźwięk.
https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ
2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma)
Nagranie piosenki ,,Wiosna na wsi”, odtwarzacz CD.
https://www.youtube.com/watch?v=1J-Utxpk3WQ
3.Rodzicu porozmawiaj nt. wysłuchanego utworu.
− Jakie odgłosy wydawała pani kura? 16
− Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
− Jak gospodarz sypał ziarna?
− Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
− Czy melodia była wesoła, czy smutna?
− Czy piosenka była szybka, czy wolna?
4.Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi, ilustrowanego obrazkami.
Obrazki: koguta, kury, gęsi, kaczek, krowy, owcy.
https://www.cenyrolnicze.pl/images/2018/drob/kogut_pixabay_ceny_rolnicze_pl.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kura_domowa#/media/Plik:Chicken_family.jpg
https://www.wiatrak.nl/wp-content/uploads/krowa-fryzyjska.jpg
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/350x250c/bb/df/34/sprzedam-gesi-drob-ptactwo-sulimy-531709315.jpg
Rodzic powtarza z dzieckiem tekst refrenu, pokazując obrazki odpowiednich zwierząt (wydających te odgłosy).
5.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami.
Obrazki: kury, koguta, gęsi, kaczki, owcy, krowy (można wykorzystać te z poprzedniego zadania), kozy. Rodzic. podnosi do góry obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dziecko próbują naśladować odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta.
6.Zabawa dydaktyczna ,,Co od kogo mamy”.
Obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu.
https://i.pinimg.com/474x/7f/6e/30/7f6e306fe38d9fdd08224a7cff6c1d88.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-nHEr7ojXPVw/U0cAm3WJu9I/AAAAAAAABzk/PKFIKTIsA_0/s1600/karta+pracy.JPG
Rodzic rozkłada z jednej strony obrazki zwierząt, a w rozsypce – obrazki produktów, jakie dzięki nim otrzymujemy. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie obrazków produktów do obrazków zwierząt.
7.Zabawa ,,Zgadnij, co to za przysmak?”.
Ser żółty, ser biały, serek topiony, masło, talerzyki, plastikowe widelce.
Rodzic prosi, aby dziecko umyło ręce i poczęstowało się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po degustacji Rodzic prosi, aby dziecko nazwało wszystkie produkty i opisało ten, który mu najbardziej smakował.
8.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – ,,Krowa”.
Obrazek krowy, łaty wycięte z czarnego papieru, kartki, klej. Rodzic daje obrazek krowy. Omawia z dzieckiem nazwy poszczególnych części ciała zwierzęcia. Wskazuje gdzie znajdują się łaty. Dziecko przykleja łaty na obrazku krowy według wzoru.
Wzór:
https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2019/03/krowa-i-cielak-kolorowanka-dla-dzieci.png
https://thumbs.dreamstime.com/b/krowa-rysunek-z-kwiecistego-ornamentu-dekoracją-60047154.jpg
Miłej zabawy. Pani Ania.
Hello kids! W tym tygodniu także poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
animals- zwierzęta
farm-farma
dog-pies
cat-kot
duck(dak)-kaczka
cow(kał)-krowa
horse(hors)-koń
pig-świnia
sheep(szip)-owca
rooster(ruster)-kogut
goat(gout)-koza
Obrazki zwierząt do wydruku:
https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf
Na początek posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierząt występujących w piosence pt. „Let’s go to the farm”.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
Proszę przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, a dziecko niech powtarza:
One, two,
One, two, three
I like cat and cat likes me.
One, two,
One, two, three
I like dog and dog likes me
One, two,
One, two, three
I like horse and horse likes me.
One, two…, etc
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię kota, a kot lubi mnie.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię psa, a pies lubi mnie
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię konia, a koń lubi mnie.
Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)
Teraz zapraszam do zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:
https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk
Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye, bye Pani Ola