Temat dnia: "Malowane wiosenne kwiaty”
Dzień dobry Rodzice, Cześć dzieciaki !!!!
Na początek troszkę się poruszamy:
Zabawa ćwicząca spostrzeganie – Ence-pence.
Potrzebne nam będą: np.: guzik, piórko, moneta.
Rodzic, z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w jednej dłoni. Mówi do dziecka: Ence-pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi – zamieniają się rolami, a jeśli nie – zgaduje ponownie.
Zabawa rozpoczynająca zajęcia – Ene, due, rabe.
Zapraszamy do zabawy innych członków rodziny.
Wszyscy siedzą w kole. Rodzic wylicza za pomocą rymowanki (wskazuje na kolejną osobę): Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza. Osoba wskazana na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a pozostali słuchają i odgadują, co to jest, np.: kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu-kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróble, kuku – kukułka, fiju, fiju – skowronek, szsz – wietrzyk, itp.
Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.
Potrzebne nam będą kolorowe patyczki .
Rodzic układa z kolorowych patyczków wzory do powtórzenia przez dziecko. Głośno nazywa, liczy i układa patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dzieci samodzielnie układają barwne chodniczki według wzoru.
Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?
Rodzicu przygotuj- palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, wydrukuj dziecku proszę sylwety krokusów.
Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów .
Proszę aby dzieci wykonały kartę pracy, cz.2, nr 27
880401_Olek_i_Ada_cz_4_latek_A+_cz2 (mac.pl)
Zabawa słowami Dokończ słowo.
Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział Rodzic., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp .
Zabawa ruchowa Wiosenna powódź.
Rodzicu przygotuj :krzesełka, szarfy lub gazety, nagranie odgłosów wody (można z korzystać z poniższego linku:
Podczas nagrania odgłosów wody dziecko wraz z rodzicem spacerują uważnie, omijając ułożone na podłodze szarfy (kałuże). Na hasło Rodzica: Powódź! – dziecko i rodzic rozbiegają się i siadają na krzesełkach, unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
J.angielski:
Hello kids!
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
frog-żaba
green-zielony
jump-skakać
Posłuchajcie teraz piosenki pt. "Five little frogs jumping on the bed", możecie podczas piosenki poskakać jak żabki.
https://www.youtube.com/watch?v=pCEF3eVMcWA&list=RDpCEF3eVMcWA&start_radio=1
Zapytajcie dziecko po angielsku:How many frogs? Ile było żabek w piosence? Poproście, żeby samodzielnie policzyło po angielsku do 5.
Poproście dziecko,aby pokolorowało żabkę, powtarzając słowo"frog", zapytajcie jak mówimy na kolor zielony w j.angielskim. Do pobrania poniżej obrazek:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/duza-zaba
Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye, bye Pani Ola
To wszystko na dziś .Pozdrawiamy Panie Ania i Asia.