Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia: "Malowane wiosenne kwiaty”

Dzień dobry Rodzice, Cześć dzieciaki !!!!

Na początek troszkę się poruszamy:

Gimnastyka Smyka - YouTube

Zabawa ćwicząca spostrzeganie – Ence-pence.

Potrzebne nam będą:  np.: guzik, piórko, moneta.

Rodzic, z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w jednej dłoni. Mówi do dziecka: Ence-pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi – zamieniają się rolami, a jeśli nie – zgaduje ponownie.

Zabawa rozpoczynająca zajęcia – Ene, due, rabe.

Zapraszamy do zabawy innych członków rodziny.

Wszyscy siedzą w kole. Rodzic wylicza za pomocą rymowanki (wskazuje na kolejną osobę): Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza. Osoba wskazana na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, a pozostali słuchają i odgadują, co to jest, np.: kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu-kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróble, kuku – kukułka, fiju, fiju – skowronek, szsz – wietrzyk, itp.

Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.

Potrzebne nam będą kolorowe patyczki .

 Rodzic układa z kolorowych patyczków wzory do powtórzenia przez dziecko. Głośno nazywa, liczy i układa patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dzieci samodzielnie układają barwne chodniczki według wzoru.

Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

Rodzicu przygotuj- palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda,  wydrukuj dziecku proszę sylwety krokusów.

Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby  i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów .

Proszę aby dzieci wykonały kartę pracy, cz.2, nr 27

880401_Olek_i_Ada_cz_4_latek_A+_cz2 (mac.pl)

Zabawa słowami Dokończ słowo.

Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział Rodzic., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp .

Zabawa ruchowa Wiosenna powódź.

Rodzicu przygotuj :krzesełka, szarfy lub gazety, nagranie odgłosów wody (można z korzystać z poniższego linku:

Odgłosy wody - YouTube

Podczas nagrania odgłosów wody dziecko wraz z rodzicem spacerują uważnie, omijając ułożone na podłodze szarfy (kałuże). Na hasło Rodzica: Powódź! – dziecko i rodzic rozbiegają się i siadają na krzesełkach, unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.

J.angielski:

Hello kids!

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

frog-żaba

green-zielony

jump-skakać

Posłuchajcie teraz piosenki pt. "Five little frogs jumping on the bed", możecie podczas piosenki poskakać  jak żabki.

https://www.youtube.com/watch?v=pCEF3eVMcWA&list=RDpCEF3eVMcWA&start_radio=1

Zapytajcie dziecko po angielsku:How many frogs? Ile było żabek w piosence? Poproście, żeby samodzielnie policzyło po angielsku do 5.

Poproście dziecko,aby pokolorowało żabkę, powtarzając słowo"frog", zapytajcie jak mówimy na kolor zielony w j.angielskim. Do pobrania poniżej obrazek:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/duza-zaba

Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola

To wszystko na dziś .Pozdrawiamy Panie Ania i Asia.