Temat dnia:"Mieszkańcy wiejskiego podwórka"
Mieszkańcy z wiejskiego podwórka i ich dzieci.
Utrwalmy sobie wiadomości o zwierzętach mieszkających na wsi.
https://www.youtube.com/watch?v=b_rbTNyRTWc
1.Oglądanie ilustracji przedstawiającej wiejski krajobraz – Wiosna na wsi.
Proszę otwórzcie swoje książki na stronach 76 - 77, które przedstawiają wiejski krajobraz i zwierzęta żyjące w gospodarstwie. Odpowiedzcie na pytanie: jakie zwierzęta widzicie na obrazku? Podzielcie ich nazwy na sylaby i głoski (6-latki). Poproszę o odczytanie dziecku tekstu pod obrazkiem, a potem dziecko czyta samodzielnie ( 6-latki)
2. Piosenka „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko” Pobawcie się swobodnie do melodii i słów piosenki.
(można klaskać, maszerować, wytupywać, naśladować ruchem sposób poruszania się kury do rytmu piosenki)
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
Aż do kuru raz policja przyjechała
Przyjechała,
No i kurze za hałasy mandat dała
Mandat dała,
Teraz kura cicho z żalu gdacze w domu
Gdacze w domu,
Na podwórzu nie przeszkadza już nikomu
Już nikomu.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
3.Posłuchajcie teraz kilku zagadek słuchowych pt. „Odgłosy z wiejskiego podwórza”.
Waszym zadaniem jest nazwanie zwierzęcia, które wydaje odtwarzany dźwięk .
Zamknijcie oczy.
https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ
4. Kolejna zabawa pt. „Wiem wszystko o zwierzętach” polegać będzie na połączeniu sylwet zwierząt ze zdjęciami ich domów
Poproszę o omówienie z dzieckiem poniższej planszy, nazwanie domu każdego zwierzątka, a następnie wydrukowanie planszy, wycięcie każdego obrazka i pomieszanie ich, zadaniem dziecka jest:
- dopasowanie zwierzątka do jego domu
http://przedszkole.szczercow.pl/wp-content/uploads/2020/03/zwierz%C4%99ta.jpg
5.Na koniec zapraszam dzieci do wykonania pracy plastycznej pt. „Zwierzęta na wsi”.
Dziecko lepi z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka. Wykonuje także inne elementy wiejskiego krajobrazu (np. płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty), według własnych pomysłów. Praca może mieć charakter przestrzenny lub zostać wylepiona na kartce papieru. Chętne dzieci mogą pochwalić się pracami na FB.
6.Po południu, proszę wykonajcie zadanie z kart pracy ze strony 75 oraz nadal utrwalamy tekst ze stron 72, 73, 74
Zadanie dodatkowe dla 6-latków.
Proszę o wydrukowanie zdań porozcinanie ich. Następnie porozcinanie wyrazów w zdaniu. Dajemy dziecku pojedyncze zdania, poprzecinane na wyrazy. Zadaniem dziecka jest ułożenie rozsypanki w całe zdanie i przeczytanie go ( zadanie będzie nagrodzone po powrocie do przedszkola więc proszę o przesłanie zdjęcia z wykonaną rozsypanką na FB). Przykłady zdań:
Stajnia to dom konia.
Kurnik to dom kur i koguta.
Obora to dom krowy.
Buda to dom psa.
Pozdrawiamy. Panie Dorota i Ewelina