Temat dnia:"Powróciły już skowronki i bociany - zabawy słowne, matematyczne i nie tylko."
1. Posłuchajcie wierszyka i spróbujcie zrobić do niego zabawę paluszkową, można na swoich palcach, można w parze…
PTASZKI
Mama ptaszka, tata ptak,
Wiją gniazdko tak i siak.
Znoszą piórka , włosie, mchy.
- Ja zdobyłem to, a ty?
- Ja to niosę , a ty co?
- Trawka!, Nitka!, Puch! Ho! Ho!
Uwijali się, pracowali,
Skarb do skarbu przydawali
I śpiewając niby z nut,
Zbudowali domek – cud:
Gniazdko ptasie- takie oto….
Wtuliłabym się z ochotą
Między tych pisklątek rój,
Gdyby domek ten był mój.
2. Zabawy ruchowe z jajkami: propozycje do wykorzystania w domu, ale lepiej na spacerze, na działce. Potrzebne będą jajka dla każdego uczestnika. Mogą być ugotowane, plastikowe lub styropianowe.
- „Kto pierwszy doniesie?”-wkładamy jajko na łyżkę, wyznaczamy drogę do przebycia, może być z przeszkodami i start!
- „Kto pierwszy dotoczy?”- tą samą drogę pokonujemy tocząc jajka.
- „ Gdzie ukryte jajko?”- zabawa na zasadzie „zimno- ciepło”
3. Zabawa słowna z sylabami: Wytnijcie z kartonu kilka jaj, rodzice piszą na nich sylaby lub litery, w przypadku wyrazu kruk, po czym rozcinają je na puzzle, mieszamy i próbujemy dopasować właściwe, dziecko czyta nazwę, próbuje do każdego napisu narysować ptaka.
4. Wytnijcie więcej małych jajeczek oraz dwa gniazda i pobawcie się układając równania np. 2+5=......; 3+6=....., itp. Rodzic sprawdza wykonane zadanie.
5. A teraz zadania z tekstem. Rodzic czyta, a dziecko przy pomocy liczmanów albo palców rozwiązuje zadanie:
- Na drzewie siedziało 7 wróbli, 2 odleciały, ile zostało?
- Po podwórku chodziło 8 gołębi, wjeżdżający samochód wystraszył wszystkie, ile pozostało?
- W gnieździe bocianim siedzieli rodzice i 3 dzieci, ile boćków było w gnieździe?
Zadania możecie wymyślać nawzajem dla siebie .
6. Karta pracy w książce Litery i liczby, s.56-57
7. Na koniec możecie odnaleźć figury geometryczne, które kiedyś Wam dałam i ułożyć z nich wg własnego pomysłu ptaka lub kilka.
Życzę miłych zabaw Edyta Ch.
Hello kids!
W tym tygodniu poznajemy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
1.Na początku, przypomnimy sobie nazwy zwierzątek wiejskich, pomoże Wam w tym znana piosenka „Le’s go to the farm”
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
2.Pierwsza zabawa to zgadywanka „What’s in the window”, w tej zabawie pojawią się nowe nazwy zwierząt:
donkey(donki)-osioł
chicken(cziken)-kurczak
https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E
3.Kolejna zabawa, do której Was zapraszam to” Which one is missing”? - rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta na dywanie. Dziecko zamyka oczy. R: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie, jakiego obrazka brakuje.
4.Zapraszam teraz do zabawy w zgadywanie „What animal do you see?” (Jakie widzisz zwierzę?)
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)
https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ
5.Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye, bye Pani Ola