Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:"Powróciły już skowronki i bociany - zabawy słowne, matematyczne i nie tylko."

1. Posłuchajcie wierszyka i spróbujcie zrobić do niego zabawę paluszkową, można na swoich palcach, można w parze…

           PTASZKI

Mama ptaszka, tata ptak,
Wiją gniazdko tak i siak.
Znoszą piórka , włosie, mchy.
- Ja zdobyłem to, a ty?
- Ja to niosę , a ty co?
- Trawka!, Nitka!, Puch! Ho! Ho!
Uwijali się, pracowali,
Skarb do skarbu przydawali
I śpiewając niby z nut,
Zbudowali domek – cud:
Gniazdko ptasie- takie oto….
Wtuliłabym się z ochotą
Między tych pisklątek rój,
Gdyby domek  ten był mój.

2. Zabawy ruchowe z jajkami: propozycje do wykorzystania w domu, ale lepiej na spacerze, na działce. Potrzebne będą jajka dla każdego uczestnika. Mogą być ugotowane, plastikowe lub styropianowe.

  • „Kto pierwszy doniesie?”-wkładamy jajko na łyżkę, wyznaczamy drogę do przebycia, może być z przeszkodami i start!
  • „Kto pierwszy dotoczy?”- tą samą drogę pokonujemy tocząc jajka.
  • „ Gdzie ukryte jajko?”- zabawa na zasadzie „zimno- ciepło”

3. Zabawa słowna z sylabami: Wytnijcie z kartonu kilka jaj, rodzice piszą na nich sylaby lub litery, w przypadku wyrazu kruk, po czym rozcinają je na puzzle, mieszamy i próbujemy dopasować właściwe, dziecko czyta nazwę, próbuje do każdego napisu narysować ptaka.

4. Wytnijcie więcej małych jajeczek oraz dwa gniazda i pobawcie się układając równania np. 2+5=......; 3+6=....., itp. Rodzic sprawdza wykonane zadanie.

5. A teraz zadania z tekstem. Rodzic czyta, a dziecko przy pomocy liczmanów albo palców rozwiązuje zadanie:

- Na drzewie siedziało 7 wróbli, 2 odleciały, ile zostało?

- Po podwórku chodziło 8 gołębi, wjeżdżający samochód wystraszył wszystkie, ile pozostało?

- W gnieździe bocianim siedzieli rodzice i 3 dzieci, ile boćków było w gnieździe?

Zadania możecie wymyślać nawzajem dla siebie .

6. Karta pracy w książce Litery i liczby, s.56-57

7. Na koniec możecie odnaleźć figury geometryczne, które kiedyś Wam dałam i ułożyć z nich wg własnego pomysłu ptaka lub kilka.

Życzę miłych zabaw Edyta Ch.

Hello kids!

W tym tygodniu  poznajemy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

1.Na początku, przypomnimy sobie nazwy zwierzątek wiejskich, pomoże Wam w tym znana piosenka „Le’s go to the farm”

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

2.Pierwsza zabawa to zgadywanka „What’s in the window”, w tej zabawie pojawią się nowe nazwy zwierząt:

donkey(donki)-osioł

chicken(cziken)-kurczak

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

3.Kolejna zabawa, do której Was zapraszam to” Which one is missing”? - rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta na dywanie. Dziecko zamyka oczy. R: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie, jakiego obrazka brakuje.

4.Zapraszam teraz do zabawy w zgadywanie „What animal do you see?” (Jakie widzisz zwierzę?)

Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)

https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

5.Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola