Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:„Powrót bociana” – utrwalamy wygląd trójkąta, wykonujemy sylwety bocianów.

Posłuchajcie kogo spotkał Olek podczas wizyty u Dziadków:

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

– Dziadku, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

– I one też kiedyś odlecą?

– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki,

jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

– Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!

– Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

– Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką.

Powiedzcie:
- Gdzie miał bocian swoje gniazdo?
- W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

Wykonajcie bociany z elementów przygotowanych przez Rodziców. Potrzebne będą Wam cztery waciki kosmetyczne, cztery czerwone trójkąty równoramienne, dwa czarne półkola, dwa białe prostokąty oraz zielona bibuła z której Rodzice pomogą Wam uformować gniazdo.

Wykonane bociany można nakleić na niebieskim kartonie i zorganizować wystawkę swojej pracy.

Zadanie

Zaśpiewajcie piosenkę p.t. „Zielona wiosna”.

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

J.angielski:

Hello kids!

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo na dziś to:

Go-idź

Green(grin)-zielony

Red-czerwony

-Zaczniemy od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dziecku zielone i powiedz “green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz “red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać. Niech dziecko powtórzy to kilka razy, może chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło “red” musi się zatrzymać, a na “green” może znowu biegać.

-Gdy już dziecko się wybawi, usiądź na dywanie i pokaż mu jak “wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz że dziś go nie potrzebujesz, zajmiemy się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Poproś dziecko, żeby pokazało w domu, co jest w kolorze „green”,niech powtarza nazwę za każdym razem.

Teraz zapraszam do zabawy muzycznej „Jump”, spróbujcie wykonać wszystkie czynności.Miłej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY

Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola