Temat dnia:„Przygoda kaczorka” – słuchamy opowiadania, doskonalimy rzuty do celu.
Poproście Rodziców o przeczytanie Wam opowiadania o przygodzie kaczorka.
Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.
– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?
– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.
– A konie i krowy?
– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.
– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.
– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.
– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.
– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.
– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.
– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.
– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.
– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.
Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.
– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.
– A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!
– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.
– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.
– Ale ja się boję…
– Nie bądź tchórzem.
– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.
– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.
– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody. Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:
– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?
– Tak…
– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?
– Nie…
– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?
– Bałbym się.
– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.
– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.
– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?
- Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?
− Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?
− Jak oceniacie zachowanie kaczorka?
Pobawcie się z Rodzicami w zabawę „Celowanie”. Wyznaczcie „staw” za pomocą np. niebieskiej wstążki lub skakanki i ze wskazanej przez Rodziców odległości starajcie się celować do niego np. klockami czy piłeczkami. Policzcie celne rzuty, zwiększcie dystans.
Zadanie
Nazwijcie zwierzęta, policzcie świnki, pokolorujcie mamę świnkę i jej dzieci. Odpowiedzcie jak nazywamy dziecko świnki.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_3_2/mobile/index.html#p=28
Dla Rodziców
Szanowni Państwo,
W przeciągu ostatnich trzech tygodni zrealizowaliście ze swoimi dziećmi, w swoich domach trzy tematy kompleksowe: Wiosna wraca do nas. Wielkanocne zwyczaje. Zwierzęta na wsi.
Wykorzystaliście do pracy z dziećmi literaturę dziecięcą, filmy edukacyjne, nagrania piosenek i własne pomysły. Posłużyliście się kilkoma formami w pracy ze swoimi dziećmi takimi jak: słuchanie wiersza, opowiadań, nauka fragmentów piosenek na pamięć, rozwiązywanie zagadek, zabawy dydaktyczne czy wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami. Zrealizowaliście ważne cele w edukacji przedszkolnej Waszego dziecka. Uczyliście Wasze dziecko:
- uważnego słuchania;
- skupiania uwagi w określonym czasie;
- rozwijaliście pamięć słuchową i aparat mowy u swojego dziecka;
- umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi;
- utrwalaliście nazwy kolorów i figur geometrycznych;
- doskonaliliście sprawność ruchową i manualną.
Poszerzaliście wiedzę o najbliższym otoczeniu społecznym i przyrodniczym. Pewien wycinek pracy z dziećmi został bardzo dobrze zrealizowany.
Dziękuję Państwu.
Gorąco pozdrawiam Dorota Siuda