Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:„Ptasi koncert"

Witajcie dzieci!!!

1.Na początek połóżcie się na dywanie i zamknijcie oczy. Postarajcie się rozpoznać jakie to ptaki:
Nagrania głosów ptaków :
https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw

Rodzic włącza nagrania głosów ptaków, dzieci podają  nazwy ptaków które rozpoznały. Opowiadają o tym, co czują, kiedy słuchają ptasich odgłosów..

2. Ptasi koncert – zabawa matematyczne z elementami ćwiczeń artykulacyjnych.
Potrzebne będą kartoniki z kropkami od 1 do 6 (dzieci młodsze) lub kartoniki z liczbami od 1 do 10 (dzieci 6 letnie oraz chętne dzieci młodsze). Rodzic przygotowuje lub dziecko może je wykonać samo, dla przykładu podaję link jak pomoc ma wyglądać http://folksmolk.cba.pl/pl/liczmany-dla-dzieci-niedowidzacych-i-slabowidzacych/  

     Rodzic ustala z dzieckiem, jakie dźwięki  wydają  np. wróbel – ćwir, kukułka – ku-ku, bocian – kle, wrona – kra, skowronek – prrrit, jaskółka – kwilit. (Dźwięki mogą być inne,  zależy to od decyzji dziecka). Rodzic - sroka zaprasza dziecko – danego ptaszka na koncert, podnosi do góry jednocześnie kartonik z kropkami / kartonik z liczbą i  wypowiada nazwę ptaka. Dziecko – ptak  śpiewa  tyle odgłosów, ile wskazują kropki / liczba na kartoniku. Dziecko – ptaszek musi  wydać tyle dźwięków ile wskazuje liczba kropek/liczba na kartoniku. Dla uatrakcyjnienia zabawy można zamienić role.

3. Posłuchajcie piosenki „ Kle, kle boćku” podczas słuchania postaraj się poruszać tak jak bocian i śpiewać fragmentami piosenkę. Dla Państwa ułatwienia poniżej dodałam tekst piosenki, ale lepiej jest włączyć dziecku kilka razy piosenkę i niech stara się zapamiętywać tekst podczas zabawy lub jej wyklaskiwania.
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Kle -kle boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje,
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wracasz,
Gdy zza morza wracasz,
Wiosnę nam prowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Witaj na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują,
Gniazdo w starym kole.

4. Ile jest monet?- zabawa matematyczna
Proszę przygotować monety (1zł,2zł,5zł)i banknoty ( 10zł) i pokazać je dziecku, jestem pewna, że pieniądze o tych nominałach będą dziecku znane( ze względów higienicznych nie dajemy ich dziecku do ręki, a otwieramy karty pracy na stronie 56-57 i robimy ćwiczenia z obu stron .Dziecko ogląda monety i banknoty o różnych nominałach, wskazuje różnice między banknotami a monetami, czyta nominały monet, liczy pieniądze, nakleja obok nich zdjęcie monety lub banknotu o tej samej wartości, rozmienia pieniądze na drobne, nakleja obok nich odpowiednie zdjęcia monet, nakleja zdjęcia monet według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

5. Zabawy ruchowe. Zapraszam do zabawy wiosennej https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo

6. Zapraszam Was z Rodzicami na wiosenny spacer.  Postarajcie się wysłuchać odgłosy ptaków. Jestem pewna ,że je rozpoznacie.

7. Po południu zróbcie karty pracy na stronie 58-59 i utrwalajcie czytanie. Zachęcam do przeczytania tekstu ze strony 61, 60, 62.

8.Pochwalcie się proszę jak pięknie liczycie monety i prześlijcie wykonane zadania w ćwiczeni na naszego FB.

Życzę miłej zabawy! Pani Dorota :)

Zapraszam do zabawy po angielsku

Hello kids!

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

Green(grin)-zielony

Grass-trawa

Frog-żaba

Cucumber(kiukamber)-ogórek

Tree(tri)-drzewo

Jungle(dżangl)-dżungla

 Zaczniemy od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dziecku zielone i powiedz “green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz “red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać ;)). Niech dziecko powtórzy to kilka razy, może chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło “red” musi się zatrzymać, a na “green” może znowu biegać po sali. Gdy już dziecko się wybawi, usiądź na dywanie i pokaż  jak “wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz, że dziś go nie potrzebujesz, zajmiemy się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Zaprezentuj dziecku pierwszy obrazek, poproś by za tobą powtórzyło, np. The grass is green, następnie zapytaj What else is green? – niech zgadnie – dziecko oczywiście mówi po polsku, ty prezentujesz mu odgadnięte słowa po angielsku.

Zabawa „What’s green”

https://drive.google.com/file/d/0B02XbDg_ElTHbDFZZFZCZl9Ta1E/view

Teraz zapraszam do zabawy muzycznej „Jump”

https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY

Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye,bye Pani Ola