Temat dnia:„Ptasi koncert"
Witajcie dzieci!!!
1.Na początek połóżcie się na dywanie i zamknijcie oczy. Postarajcie się rozpoznać jakie to ptaki:
Nagrania głosów ptaków :
https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw
Rodzic włącza nagrania głosów ptaków, dzieci podają nazwy ptaków które rozpoznały. Opowiadają o tym, co czują, kiedy słuchają ptasich odgłosów..
2. Ptasi koncert – zabawa matematyczne z elementami ćwiczeń artykulacyjnych.
Potrzebne będą kartoniki z kropkami od 1 do 6 (dzieci młodsze) lub kartoniki z liczbami od 1 do 10 (dzieci 6 letnie oraz chętne dzieci młodsze). Rodzic przygotowuje lub dziecko może je wykonać samo, dla przykładu podaję link jak pomoc ma wyglądać http://folksmolk.cba.pl/pl/liczmany-dla-dzieci-niedowidzacych-i-slabowidzacych/
Rodzic ustala z dzieckiem, jakie dźwięki wydają np. wróbel – ćwir, kukułka – ku-ku, bocian – kle, wrona – kra, skowronek – prrrit, jaskółka – kwilit. (Dźwięki mogą być inne, zależy to od decyzji dziecka). Rodzic - sroka zaprasza dziecko – danego ptaszka na koncert, podnosi do góry jednocześnie kartonik z kropkami / kartonik z liczbą i wypowiada nazwę ptaka. Dziecko – ptak śpiewa tyle odgłosów, ile wskazują kropki / liczba na kartoniku. Dziecko – ptaszek musi wydać tyle dźwięków ile wskazuje liczba kropek/liczba na kartoniku. Dla uatrakcyjnienia zabawy można zamienić role.
3. Posłuchajcie piosenki „ Kle, kle boćku” podczas słuchania postaraj się poruszać tak jak bocian i śpiewać fragmentami piosenkę. Dla Państwa ułatwienia poniżej dodałam tekst piosenki, ale lepiej jest włączyć dziecku kilka razy piosenkę i niech stara się zapamiętywać tekst podczas zabawy lub jej wyklaskiwania.
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
Kle -kle boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje,
Żabki na śniadanie.
Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wracasz,
Gdy zza morza wracasz,
Wiosnę nam prowadzisz.
Kle-kle boćku, kle-kle,
Witaj na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują,
Gniazdo w starym kole.
4. Ile jest monet?- zabawa matematyczna
Proszę przygotować monety (1zł,2zł,5zł)i banknoty ( 10zł) i pokazać je dziecku, jestem pewna, że pieniądze o tych nominałach będą dziecku znane( ze względów higienicznych nie dajemy ich dziecku do ręki, a otwieramy karty pracy na stronie 56-57 i robimy ćwiczenia z obu stron .Dziecko ogląda monety i banknoty o różnych nominałach, wskazuje różnice między banknotami a monetami, czyta nominały monet, liczy pieniądze, nakleja obok nich zdjęcie monety lub banknotu o tej samej wartości, rozmienia pieniądze na drobne, nakleja obok nich odpowiednie zdjęcia monet, nakleja zdjęcia monet według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
5. Zabawy ruchowe. Zapraszam do zabawy wiosennej https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo
6. Zapraszam Was z Rodzicami na wiosenny spacer. Postarajcie się wysłuchać odgłosy ptaków. Jestem pewna ,że je rozpoznacie.
7. Po południu zróbcie karty pracy na stronie 58-59 i utrwalajcie czytanie. Zachęcam do przeczytania tekstu ze strony 61, 60, 62.
8.Pochwalcie się proszę jak pięknie liczycie monety i prześlijcie wykonane zadania w ćwiczeni na naszego FB.
Życzę miłej zabawy! Pani Dorota :)
Zapraszam do zabawy po angielsku
Hello kids!
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
Green(grin)-zielony
Grass-trawa
Frog-żaba
Cucumber(kiukamber)-ogórek
Tree(tri)-drzewo
Jungle(dżangl)-dżungla
Zaczniemy od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dziecku zielone i powiedz “green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz “red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać ;)). Niech dziecko powtórzy to kilka razy, może chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło “red” musi się zatrzymać, a na “green” może znowu biegać po sali. Gdy już dziecko się wybawi, usiądź na dywanie i pokaż jak “wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz, że dziś go nie potrzebujesz, zajmiemy się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Zaprezentuj dziecku pierwszy obrazek, poproś by za tobą powtórzyło, np. The grass is green, następnie zapytaj What else is green? – niech zgadnie – dziecko oczywiście mówi po polsku, ty prezentujesz mu odgadnięte słowa po angielsku.
Zabawa „What’s green”
https://drive.google.com/file/d/0B02XbDg_ElTHbDFZZFZCZl9Ta1E/view
Teraz zapraszam do zabawy muzycznej „Jump”
https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY
Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye,bye Pani Ola