Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:"W wiejskiej zagrodzie"

  1. Zabawa ruchowa z piosenką „ Dziadek Fajną Farmę Miał”. Dzieci podskakują w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce, Rodzic wypowiada nazwę zwierzęcia mieszkającego na farmie , a dziecko naśladuje głos zwierzęcia.

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

  1. „ Na Wiejskim Podwórku”- zajęcia matematyczne inspirowane wierszem W. Chotomskiej

 „Kaczki Siedmioraczki”.

Bardzo proszę o przygotowanie  kawałek niebieskiego ( staw) i brązowego kartonu  (ziemia) albo bibuły. Pozostałe materiały potrzebne do wykorzystania  w  zajęciach znajdują się  w linku poniżej, które dzieci mogą sobie pokolorować. Można zastąpić sylwety zwierząt przedmiotami zastępczymi : gęsi to np. białe guziki lub białe kwadraty, ziarna fasoli , a kaczki żółte nakrętki lub klocki.

https://drive.google.com/file/d/1OCqAwNOHuT_uE6jMDuz5Gfsteh0tKOrM/view?usp=sharing

Drogie Dzieci posłuchajcie proszę uważnie wiersza:   
https://www.youtube.com/watch?v=yMq4U_eEmZ8

Były sobie kaczki,
kaczki przedszkolaczki.
Pierwsza zobaczyła
na krzaczkach ślimaczki.
Weszła między krzaczki –
i szukajcie kaczki.
Druga chciała złowić
na wędkę szczupaczka.
Chlupnęło! Plusnęło! –
i gdzie jest ta kaczka?
Trzecia kaczka wiozła
na taczce kabaczki.
Kabaczki – bęc! – z taczki –
i nie widać kaczki.
Teraz głośno kwaczą
kaczki przedszkolaczki:
– Ten, kto nas odnalazł,
dostanie buziaczki!

Odnajdywanie sylwet ukrytych kaczek

Dziecko odwraca się tyłem do opiekuna i zamyka oczy. Rodzic układa na brązowym kartonie, np. po swojej prawej stronie, sylwety czterech dowolnych krzewów (pod każdym z nich umieszcza sylwetę kaczki, a na jednym – dodatkowo sylwetę ślimaka), po lewej stronie układa niebieski karton ( staw ) i ukrywa pod nim sylwetę kaczki, a pośrodku umieszcza sylwetę taczki z kabaczkami (pod nią również ukrywa sylwetę kaczki).

Przypomnijcie sobie tekst wiersza.
Odszukajcie ukryte kaczki:
– Gdzie schowała się pierwsza kaczka?
– Co chciała zrobić druga kaczka?
– Co wiozła na taczce trzecia kaczka?
Odnalezione kaczki ułóżcie w szeregu – jedna obok drugiej.
– Pokaż, która kaczka jest np. trzecia, pierwsza, druga

Odnajdywanie pozostałych sylwet kaczek.Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.

Rodzic przygotowuje dla dziecka kartoniki z liczbami od 0-10 oraz znakami matematycznymi

„ +,-,>,>”. Dziecko układa przed sobą kartoniki . Rodzic mówi dziecku, że pod pozostałymi krzewami , również ukryły się kaczki. Dziecko odnajduje je i układa, obok tych , które były wcześniej ułożone. Liczy, ile jest razem kaczek ( 5- latki), układają działanie matematyczne do przedstawionej sytuacji: 3=3=6 ( 6 -latki). Następnie rodzic prosi, aby dziecko wskazało piątą kaczkę, czwartą kaczkę.

Utrwalanie przeliczania w zakresie 6, utrwalanie liczb i znaków: +,-,=,<,>

 Do tej zabawy matematycznej ,potrzebne będą : sześć sylwet kaczek z poprzedniej zabawy, kartki i kredki w dwóch kolorach, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi, dwa wycięte z papieru  prostokąty, które będą zagrodą ,sylwety gęsi, które znajdują się w linku poniżej:

             https://drive.google.com/file/d/11EeWoVnbA2iouIAC4eLu1UXnOdGMQflP/view?usp=sharing

Rodzic układa obok sylwet kaczek, sylwety gęsi. Dzieci liczą, ile jest kaczek, a ile gęsi. Rysują na kartkach kredką w jednym kolorze, tyle kropek, ile jest kaczek, a kredka w drugim kolorze, tyle kropek, ile jest gęsi. Określają, których zwierząt jest więcej i o ile ( 5-latki).

Dzieci liczą, ile jest kaczek i ile gęsi. Układają pod sylwetami zwierząt kartoniki z odpowiednimi iczbami oraz ze znakiem „<,>”. Odczytują zapis: sześć jest mniej niż 9, lub 9 jest więcej niż sześć ( 6-latki).

Do następnej zabawy matematycznej potrzebne będą: dwa prostokąty,  sylwety kaczek i gęsi.

Rodzic prosi, żeby dzieci rozłożyły na prostokątach ( zagrodach) sylwety zwierząt  tak, aby w  każdej zagrodzie było ich tyle samo. Po zakończeniu zadania, dzieci pokazują na palcach, ile zwierząt jest w pierwszej zagrodzie a ile w drugiej ( 5- latki). Dzieci 6- letnie liczą zwierzęta i układają równanie: 5 =5. Odczytują zapis. 
Możemy dodatkowo zaproponować dzieciom inne zabawy matematyczne z wykorzystaniem  sylwet , klocków i znaków matematycznych .

Dla dzieci 5 letnich : sześć sylwet zwierząt , a dla dzieci 6 letnich dziesięć  sylwet zwierząt, znaki matematyczne oraz kartoniki z liczbami. Znowu układamy nasze prostokąty , tak , aby na każdej z nich była taka sama ilość sylwet. Rodzic odczytuje zadanie, np. Z pierwszej  zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w obu zagrodach?. Dzieci odkładają na bok 2 sylwety zwierząt i przeliczają. Dzieci 5 letnie rysują tyle kropek, ile zwierzą  jest w obu zagrodach, a dzieci 6 letnie układają do zadania działanie matematyczne np. : 5-2 = 3. Odczytują zapis.

  1. Na zakończenie wykonajcie karty pracy część 4 str. 82 i 83.   

Pamiętajcie o przesłaniu na FB zrobionych kart pracy

Miłej Zabawy!!! Panie Ewelina i Dorota

Hello kids!

W tym tygodniu  poznajemy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

1.Na początku, przypomnimy sobie nazwy zwierzątek wiejskich, pomoże Wam w tym znana piosenka „Le’s go to the farm”

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

 2.Pierwsza zabawa to zgadywanka „What’s in the window”, w tej zabawie pojawią się nowe nazwy zwierząt:

donkey(donki)-osioł

chicken(cziken)-kurczak

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

3.Kolejna zabawa, do której Was zapraszam to” Which one is missing”? - rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta na dywanie. Dziecko zamyka oczy. R: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie, jakiego obrazka brakuje.

4.Zapraszam teraz do zabawy w zgadywanie „What animal do you see?” (Jakie widzisz zwierzę?)

Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazw zwierząt przed upływem określonego czasu. Rodzic pyta: What animal do you see? (Jakie zwierzę widzisz?), a dziecko odpowiada: It is …… (To jest…)

https://www.youtube.com/watch?v=70ugvRmq3KQ

5.Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola