Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:„Wiejskie podwórko. Poznajemy literę "Ż, ż".

Dzień dobry. Dzisiaj porozmawiamy co kryje wiejskie podwórko oraz poznamy literkę „Ż”, „ż”.

Przywitajmy się piosenką i małą rozgrzewką .
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

1. „Co kryje wiejskie podwórko”
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat filmu edukacyjnego.

2. Bajka o literce Ż ż
https://www.youtube.com/watch?v=Wb-eEPdPy0g

  • Wyodrębnienie wyrazu podstawowego – „żaba”
    Rodzic pyta: Komu postanowili zrobić niespodziankę urodzinową żyrafa, żuczek i żółw ?
  • Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.

Dziecko dzieli słowo żaba na głoski. Liczy, ile jest w słowie żaba sylab (ża-ba - wyklaskuje), a ile głosek (ż-a-b-a-  liczy na palcach). Wymienia kolejno wszystkie głoski. Następnie wymienia inne słowa, w których głoskę „ż” słychać na początku, na końcu oraz w środku słowa. Rodzic  zwraca uwagę, że głoska ż na końcu wyrazu często jest słyszana jak głoska sz, np. w słowie garaż. Aby się przekonać, czy wybraliśmy dobre słowo, warto powiedzieć: jeden garaż, dwa garaże.

  • Budowanie schematu słowa żaba.( potrzebne będą (po 15 sztuk)  białe, czerwone i niebieskie kartoniki prostokątne wycięte np.:z kartki papieru lub bloku, o dowolnych wymiarach np.: 2cm na 4 cm)

Białe kartoniki dla dziecka. Dziecko układa tyle kartoników, ile sylab słyszy  w słowie żaba. Rozsuwa kartoniki i wymawia głośno sylaby. Następnie poniżej układa tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie żaba; wymawia  głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.

  • Budowanie schematu słowa Żaneta.

Białe kartoniki dla dziecka. Rodzic  wypowiada imię Żaneta. Dziecko dokonuje syntezy i wymawia słowo głośno. Następnie samodzielnie dzieli słowo Żaneta na sylaby(Ża-ne-ta)  oraz na głoski
(Ż-a-n-e-t-a). Układa z kartoników schemat imienia analogicznie do słowa żaba

  • Budowanie modeli słów żaba, Żaneta.

Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki dla dziecka. Dziecko  głośno wymienia kolejne głoski w słowach żaba, Żaneta. Określa, czy głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską. Pod schematami słów zaznacza miejsca głoski niebieskimi kartonikami. Wskazuje inne spółgłoski. Porównuje  liczbę samogłosek i spółgłosek w słowach.

  • Odkrywanie liter ż, Ż.

Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki, litery: ż, Ż – mała i wielka (dla dziecka).

Rodzic pokazuje litery: ż, Ż – małą i wielką.
http://www.przedszkoleprzygodzice.pl/wp- content/uploads/2020/03/d477fdaa8fff57433cd03ed7a6f429fe.jpg

Dziecko określa  ich wygląd. Wskazuje różnice pomiędzy literami z i ż, Z i Ż. Następnie umieszcza kartoniki z literami we właściwych miejscach pod swoimi modelami słów żaba, Żaneta. Proszę przypomnieć, że imiona rozpoczynają się wielką literą.

  • Umieszczenie kartoników z poznanymi wcześniej literami we właściwych miejscach.

http://www.matkamezatka.pl/2018/09/literki-alfabet-do-druku.html  - litery należy wydrukować dwa razy i nad z dopisać kropkę; jeśli Państwo nie macie dostępu do drukarki możecie sami napisać dziecku na karteczkach litery.

Przygotowujemy kartoniki z poznanymi literami dla dziecka. Dziecko umieszcza pod modelami słów kartoniki z odpowiednimi literami. ( ż a b a; Ż a n e t a) Czyta wyrazy.

Kartoniki i litery wkładamy do koperty, ponieważ będziemy z nich jeszcze korzystali.

Wprowadzenie litery Ż,ż- ćwiczenia wykonane powyżej opisuje filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=yJtjgmGHlPs

Zabawa  „My jesteśmy żabki”
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

Nauka czytania litera „Ż,ż”
https://www.youtube.com/watch?v=HRuv6-zVCTM

Nauka pisania litery Ż,ż
https://www.youtube.com/watch?v=zCEUEkp12zE

  • Karty pracy, cz. 4, nr 72, 73,74.

3. Namalujcie farbą żabę lub dziewczynkę Żanetę i pochwalcie się swoją piękną pracą na FB.

Życzę miłej zabawy p. Dorota

Hello kids!
W tym tygodniu  poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

animals-zwierzęta

farm-farma

dog-pies

cat-kot

duck(dak)-kaczka

cow(kał)-krowa

horse(hors)-koń

pig-świnia

sheep(szip)-owca

rooster(ruster)-kogut

goat(gout)-koza

1.Posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierzątek występujących w piosence pt. „Let’s go to the farm”.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

2..Zapraszam do pierwszej zabawy KALAMBURY: Rodzic losuje obrazek/figurkę zwierzątka, wydaje jego charakterystyczny odgłos, a dziecko zgaduje. Można też pokazać mały fragment obrazka/ figurki a dziecko zgaduje.

Obrazki zwierząt do wydruku:

https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf

3.Proszę teraz przeczytać dziecku wierszyk  pt. „One, two, three”, a dziecko niech powtarza:

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me

One, two,

One, two, three

I like horse and horse likes me.

One, two…, etc

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię kota, a kot lubi mnie.

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię psa, a pies lubi mnie

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię konia, a koń lubi mnie.

Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)

4.Teraz zapraszam do zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:
https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk

5.Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola