Temat dnia: „Wiosenne kwiaty - rozmowa nt. wiosennych kwiatów.”
6-04-2012 - 7-04-2021
Witajcie dzieciaki. Dzisiaj przypomnimy sobie nazwy wiosennych kwiatów. Poznamy też nową literę.
Zajęcie I
Temat: „Wiosenne kwiaty - rozmowa nt. wiosennych kwiatów.” Zapoznanie z literą Ł, ł: drukowaną i pisaną, małą i wielką, na podstawie wyrazów: łodyga, Łatka.
1.Oglądanie obrazków kwiatów: utrwalenie nazw, podział na głoski, układanie z rozsypanki literowej i odczytywanie nazw kwiatów (krokus, tulipan, konwalia, narcyz, żonkil), (obrazki na stronie grupy).
Przydatny link:
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
2.Dzieci utrwalają budowę kwiatu na podstawie ilustracji krokusa (cebula, łodyga, liść, kwiat), (obrazki na stronie grupy).
3.Zachęcam do założenia hodowli krokusa, hiacynta lub tulipana oraz obserwację ich rozwoju:
https://www.youtube.com/watch?v=StcfbaEbs4w
4.Praca plastyczna „Wiosenne kwiaty”:
https://www.youtube.com/watch?v=F9SnoGwMkRw
5.J.angielski:
Słownictwo:
Green(grin)-zielony
Grass-trawa
Frog-żaba
Cucumber(kiukamber)-ogórek
Tree(tri)-drzewo
Jungle(dżangl)-dżungla
Zaczniemy od zabawy GO/STOP – przygotuj 2 np. kółka w kolorze zielonym i czerwonym, pokaż dziecku zielone i powiedz “green = go, go, go” jednocześnie to prezentując, potem pokaż czerwone i powiedz “red = stop!” (nie zapomnij się zatrzymać ;)). Niech dziecko powtórzy to kilka razy, może chodzić wolniej lub szybciej, ale za każdym razem na hasło “red” musi się zatrzymać, a na “green” może znowu biegać po sali. Gdy już dziecko się wybawi, usiądź na dywanie i pokaż mu jak “wyrzucasz” kolor czerwony, powiedz że dziś go nie potrzebujesz, zajmiemy się tylko zielonym (w końcu to kolor wiosny, która wreszcie zamierza zawitać do nas na dłużej). Zaprezentuj mu pierwszy obrazek, poproś, by za tobą powtórzyło, np. The grass is green, następnie zapytaj What else is green? – niech zgadnie – dziecko oczywiście mówi po polsku, ty prezentujesz mu odgadnięte słowa po angielsku.
Zabawa „What’s green”
https://drive.google.com/file/d/0B02XbDg_ElTHbDFZZFZCZl9Ta1E/view
Teraz zapraszam do zabawy muzycznej „Jump”
https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY
Bye, bye Pani Ola
Zajęcie II
1.Otwórzcie Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby (zielone książki) s. 46-47. Odpowiedzcie na pytania: Część jakiego kwiatka pokazuje siostrze Olek? Jaką część krokusa wskazuje czerwona strzałka na obrazku?
2.Analiza i synteza słuchowa słowa: łodyga.
Dziecko dzieli słowo łodyga na głoski i sylaby, liczy ile w słowie jest sylab, a ile głosek. Wymienia kolejno wszystkie głoski. Następnie podaje przykłady innych słów, w których głoskę ł słychać na początku, na końcu oraz w środku (obrazki).
3.Teraz poćwiczymy trochę nasze oczy i udoskonalimy umiejętność przeliczania. Zadaniem dziecka jest nazwanie każdego obrazka i policzenie jest takich samych obrazków, (obrazki na stronie grupy).
4.Dziecko rozwiązuje rebus, który znajduje się na stronie grupy.
5.Dziecko dokonuje analizy słowa Łatka, dzieli je na sylaby i na głoski.
6.Dziecko wypowiada głoskę: długo: łłłyyy.... Krótko: ł,ł,ł,ł,ł.......
Określa, czy głoska ł jest spółgłoską, czy samogłoską i jakim kartonikiem ją oznaczymy czerwonym, czy niebieskim.
7.Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby (zielona książka) s. 46-49
- Nazywanie zdjęć.
- Dzielenie ich nazw na głoski.
- Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa się
nazwa.
- Zaznaczanie na niebiesko liter Ł, ł
- Czytanie sylab, wyrazów, zdań.
- Czytanie nazw kwiatów.
- Rozwiązywanie rebusów.
- Wodzenie palcem po literze ł – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter ł, Ł po śladach, a potem – samodzielnie.
Nie zapomnijcie o czytaniu czytanki z literą Ł, ł oraz uzupełnianiu zeszytów z literkami.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Pani Dorota.