Temat dnia:„Wiosenne przebudzenie - ozimina”- słuchanie opowiadania, spacer w poszukiwaniu oznak wiosny.
- Posłuchajcie utworu, spróbujcie sobie wyobrazić jego akcję:
Nadeszła wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe. Olek z Ada przeglądali książki dziadka. Nagle Olek spytał:
- Dziadku, co to jest ozimina?
- To są rośliny, najczęściej zboża , które wysiewa się do gruntu jesienią.
- O, a ja myślałem, że to zimne lody…. na przykład ozimina waniliowa, albo czekoladowa.
- Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej- zaśmiał się dziadek, świetnie to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach, ani lodziarniach. Proponuję wiosenny spacer w poszukiwaniu wiosny, co wy na to?
- Ja wolę zostać z babcią i poczekać jak wiosna sama do mnie przyjdzie- powiedziała Ada.
- Mam pomysł- powiedziała babcia, wy idźcie w poszukiwania w teren , a my z Adą sprawdzimy, czy nie ma wiosny w naszym ogródku.
Olek z dziadkiem wyruszyli więc zaopatrzeni w lornetkę i lupę. Najpierw szli skrajem lasu. Olek co chwilę zatrzymywał się , podglądał i dopytywał dziadka o nazwy napotykanych kwiatów i zasłyszanych nad głowami ptaków, natomiast dziadek z precyzją objaśniał wszystko…….. Ada też nie próżnowała. Na babcinych grządkach ogrodowych odnalazła wiele ciekawych roślin i owadów…..
- Spróbujcie odgadnąć jakie kwiaty znalazła Ada, a jakie zwierzęta widział Olek, czytając pierwszą lub ostatnią sylabę wyrazu:
prze……gi, kro……y, Pier……..ki, za…….ce, hia…ty, żon…..e, poszukajcie w Internecie lub encyklopedii tych kwiatów i zwierząt: wie……..a, j . . , bo….an, dzię……., ża…., sko……nek, jas……ka, so.. , sar…., za……c. Dowiedzcie się o nich czegoś ciekawego.
- Wybierzcie się teraz z aparatem fotograficznym na poszukiwanie wiosny i pokażcie na naszej stronie sfotografowane okazy. Życzę miłego spaceru i ciekawych poszukiwań.
Zapraszam do zabawy w j.angielskim:
Hello kids!
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
frog-żaba
green-zielony
jump-skakać
Posłuchajcie teraz piosenki pt. "Five little frogs jumping on the bed", możecie podczas piosenki poskakać jak żabki.
https://www.youtube.com/watch?v=pCEF3eVMcWA&list=RDpCEF3eVMcWA&start_radio=1
Zapytajcie dziecko po angielsku:How many frogs? Ile było żabek? Poproście, żeby samodzielnie policzyło po angielsku do 5, a potem do 10.
Poproście dziecko,aby pokolorowało żabkę, powtarzając słowo"frog", zapytajcie jak mówimy na kolor zielony w j.angielskim. Do pobrania poniżej obrazek:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/duza-zaba
Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye, bye Pani Ola