Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:„Wiosenne przebudzenie - ozimina”- słuchanie opowiadania, spacer w poszukiwaniu oznak wiosny.

  1. Posłuchajcie utworu, spróbujcie sobie wyobrazić jego akcję:

    Nadeszła wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe. Olek z Ada przeglądali książki dziadka. Nagle Olek spytał:
 - Dziadku, co to jest ozimina?
 - To są rośliny, najczęściej zboża , które wysiewa się do gruntu jesienią.
- O, a ja myślałem, że to zimne lody…. na przykład ozimina waniliowa, albo czekoladowa.
- Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej- zaśmiał się dziadek, świetnie to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach, ani lodziarniach. Proponuję wiosenny spacer w poszukiwaniu wiosny, co wy  na to?
- Ja wolę zostać z babcią i poczekać  jak wiosna sama do mnie przyjdzie- powiedziała Ada.
- Mam pomysł- powiedziała babcia, wy idźcie w  poszukiwania w teren , a my z Adą sprawdzimy, czy nie ma wiosny w naszym ogródku.
   Olek z dziadkiem wyruszyli więc zaopatrzeni w lornetkę i lupę. Najpierw szli skrajem lasu. Olek co chwilę zatrzymywał się , podglądał i dopytywał dziadka o nazwy napotykanych kwiatów i zasłyszanych nad głowami ptaków, natomiast dziadek z precyzją objaśniał wszystko…….. Ada też nie próżnowała. Na babcinych grządkach ogrodowych odnalazła wiele ciekawych roślin i owadów…..

  1. Spróbujcie odgadnąć jakie kwiaty znalazła Ada, a jakie zwierzęta widział Olek, czytając pierwszą lub ostatnią sylabę wyrazu:

prze……gi,  kro……y,  Pier……..ki,  za…….ce, hia…ty, żon…..e,  poszukajcie w Internecie lub encyklopedii  tych kwiatów i zwierząt: wie……..a,  j . . , bo….an, dzię……., ża….,  sko……nek,  jas……ka,  so.. , sar…., za……c. Dowiedzcie się o nich czegoś  ciekawego.

  1. Wybierzcie się teraz z aparatem fotograficznym na poszukiwanie wiosny i pokażcie na naszej stronie sfotografowane okazy. Życzę miłego spaceru i ciekawych poszukiwań.

Zapraszam do zabawy w j.angielskim:

Hello kids!

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

frog-żaba

green-zielony

jump-skakać

Posłuchajcie teraz piosenki pt. "Five little frogs jumping on the bed", możecie podczas piosenki poskakać  jak żabki.

https://www.youtube.com/watch?v=pCEF3eVMcWA&list=RDpCEF3eVMcWA&start_radio=1

Zapytajcie dziecko po angielsku:How many frogs? Ile było żabek? Poproście, żeby samodzielnie policzyło po angielsku do 5, a potem do 10.

Poproście dziecko,aby pokolorowało żabkę, powtarzając słowo"frog", zapytajcie jak mówimy na kolor zielony w j.angielskim. Do pobrania poniżej obrazek:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/duza-zaba

Żegnamy się zwrotem "Bye, bye, goodbye". Na pożegnanie spróbujcie zaśpiewać razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye, bye Pani Ola