Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat dnia:Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci

Witajcie dzieci!

1.Na początku zapraszam do rozwiązania kilku zagadek słowno-obrazkowych pt.” Zgadnij jakie to zwierzę” ?

https://www.youtube.com/watch?v=UiP8jlCuYCw

2.Teraz pobawcie się wspólnie z waszymi rodzicami w zabawę pt. „Jakim jestem zwierzęciem?”

Rodzic lub dziecko pokazuje za pomocą ruchu, jakim jest zwierzątkiem. Dziecko próbuje odgadnąć zagadkę. Jeśli zadanie jest zbyt trudne, naśladujemy głos tego zwierzątka.

3.Kolejna zabawa, na którą Was zapraszam to – Tor przeszkód.

Rodzic układa na podłodze poduszki, koce, butelki w taki sposób, aby powstał tor przeszkód. Zadaniem dziecka jest pokonanie toru przeszkód poruszając się tak jak: kura, koń, krowa, kaczka, piesek, kotek itp.

4.W kolejnej zabawie pt. „Rodzina zwierząt” poznacie, jak nazywamy dzieci wybranych zwierząt.

Rodzic informuje dziecko, że każde dorosłe zwierzę ma swoje dziecko, które ma inną nazwę. Rodzic prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające rodziny zwierząt. Wspólnie nazywają każde ze zwierząt. Dziecko porównuje wygląd zwierząt, określając najważniejsze różnice między nimi (np. kolor dorosłej kaczki i małego kaczątka).

https://www.youtube.com/watch?v=dnJAFtGwXMI 

5.Posłuchajcie teraz piosenki Stary Donald farmę miał.

Rodzic odtwarza dziecku piosenkę Stary Donald farmę miał. Dziecko słucha piosenki i stara się zapamiętać tekst. Rodzic odtwarza piosenkę kolejny raz. Dziecko śpiewa piosenkę i powtarza odgłosy zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg

6.Na koniec zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej  pt. „Łaciata krówka z papierowego kubka”.

Dziecko rysuje markerem czarne łaty na papierowym kubku. Na białej kartce rysuje głowę krowy, ogon i nogi wraz z kopytami. Wycina gotowe elementy i przykleja je do kubka. Zachęcamy do prezentacji na FB.

7.Po południu proszę dziecko o wykonanie kart pracy ze stron 64-65. Chętnie obejrzymy wykonanie waszych zadań na FB.

Pani Kasia

 

Hello kids! W tym tygodniu także poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:

Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:

https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI

Słownictwo:

animals-zwierzęta

farm-farma

dog-pies

cat-kot

duck(dak)-kaczka

cow(kał)-krowa

horse(hors)-koń

pig-świnia

sheep(szip)-owca

rooster(ruster)-kogut

goat(gout)-koza

Obrazki zwierząt do wydruku:

https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf

Teraz posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierząt w piosence pt. „Let’s go to the farm”.

https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k

Zapraszam do kolejnej zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:

https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk

Proszę przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, niech dziecko powtarza:

One, two,

One, two, three

I like cat and cat likes me.

One, two,

One, two, three

I like dog and dog likes me 

One, two,

One, two, three

I like horse and horse likes me.

One, two…, etc

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię kota, a kot lubi mnie.

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię psa, a pies lubi mnie

Raz, dwa,

Raz, dwa, trzy

Lubię konia, a koń lubi mnie.

Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)

Na pożegnanie  zaśpiewajcie razem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

Bye,bye Pani Ola