Temat dnia:Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci
Witajcie dzieci!
1.Na początku zapraszam do rozwiązania kilku zagadek słowno-obrazkowych pt.” Zgadnij jakie to zwierzę” ?
https://www.youtube.com/watch?v=UiP8jlCuYCw
2.Teraz pobawcie się wspólnie z waszymi rodzicami w zabawę pt. „Jakim jestem zwierzęciem?”
Rodzic lub dziecko pokazuje za pomocą ruchu, jakim jest zwierzątkiem. Dziecko próbuje odgadnąć zagadkę. Jeśli zadanie jest zbyt trudne, naśladujemy głos tego zwierzątka.
3.Kolejna zabawa, na którą Was zapraszam to – Tor przeszkód.
Rodzic układa na podłodze poduszki, koce, butelki w taki sposób, aby powstał tor przeszkód. Zadaniem dziecka jest pokonanie toru przeszkód poruszając się tak jak: kura, koń, krowa, kaczka, piesek, kotek itp.
4.W kolejnej zabawie pt. „Rodzina zwierząt” poznacie, jak nazywamy dzieci wybranych zwierząt.
Rodzic informuje dziecko, że każde dorosłe zwierzę ma swoje dziecko, które ma inną nazwę. Rodzic prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające rodziny zwierząt. Wspólnie nazywają każde ze zwierząt. Dziecko porównuje wygląd zwierząt, określając najważniejsze różnice między nimi (np. kolor dorosłej kaczki i małego kaczątka).
https://www.youtube.com/watch?v=dnJAFtGwXMI
5.Posłuchajcie teraz piosenki Stary Donald farmę miał.
Rodzic odtwarza dziecku piosenkę Stary Donald farmę miał. Dziecko słucha piosenki i stara się zapamiętać tekst. Rodzic odtwarza piosenkę kolejny raz. Dziecko śpiewa piosenkę i powtarza odgłosy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg
6.Na koniec zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej pt. „Łaciata krówka z papierowego kubka”.
Dziecko rysuje markerem czarne łaty na papierowym kubku. Na białej kartce rysuje głowę krowy, ogon i nogi wraz z kopytami. Wycina gotowe elementy i przykleja je do kubka. Zachęcamy do prezentacji na FB.
7.Po południu proszę dziecko o wykonanie kart pracy ze stron 64-65. Chętnie obejrzymy wykonanie waszych zadań na FB.
Pani Kasia
Hello kids! W tym tygodniu także poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim:
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
animals-zwierzęta
farm-farma
dog-pies
cat-kot
duck(dak)-kaczka
cow(kał)-krowa
horse(hors)-koń
pig-świnia
sheep(szip)-owca
rooster(ruster)-kogut
goat(gout)-koza
Obrazki zwierząt do wydruku:
https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf
Teraz posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierząt w piosence pt. „Let’s go to the farm”.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
Zapraszam do kolejnej zabawy w zgadywanki słuchowo-obrazkowe: spróbujcie odgadnąć szybciej od dziewczynki, jakie zwierzątko się ukryło:
https://www.youtube.com/watch?v=KQSWqKNZpwk
Proszę przeczytać dziecku wierszyk pt. „One, two, three”, niech dziecko powtarza:
One, two,
One, two, three
I like cat and cat likes me.
One, two,
One, two, three
I like dog and dog likes me
One, two,
One, two, three
I like horse and horse likes me.
One, two…, etc
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię kota, a kot lubi mnie.
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię psa, a pies lubi mnie
Raz, dwa,
Raz, dwa, trzy
Lubię konia, a koń lubi mnie.
Raz, dwa…, itd. (Można wstawiać różne nazwy zwierząt)
Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye,bye Pani Ola