Temat dnia: „Zwierzęta z wiejskiej zagrody” – rozwiązujemy zagadki, wymawiamy słowa dźwiękonaśladowcze.
„Zwierzęta z wiejskiej zagrody” – rozwiązujemy zagadki, wymawiamy słowa dźwiękonaśladowcze.
O kim mówimy ? Spróbujcie rozwiązać zagadki
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
Posłuchajcie piosenki „Wiosna na wsi” i zapamiętajcie jej refren poprzez kilkukrotne zaśpiewanie go.
https://www.youtube.com/watch?v=1J-Utxpk3WQ
Zadanie
Spróbujcie namalować farbami ulubione zwierzę i opowiedzcie o nim Rodzicom. (Pamiętajcie o wypowiadaniu się całymi zdaniami)
J.angielski
Hello kids! W tym tygodniu poznamy nazwy zwierząt wiejskich w j. angielskim.
Przywitamy się piosenką "Hello"-proszę zaśpiewajcie "hello" i naśladujcie pokazane czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=aeQlnlMpizI
Słownictwo:
duck(dak)-kaczka
cow(kał)-krowa
horse(hors)-koń
pig-świnia
sheep(szip)-owca
rooster(ruster)-kogut
goat(gout)-koza
Teraz posłuchajcie i spróbujcie powtarzać nazwy zwierzątek występujących w piosence pt. „Let’s go to the farm”.
https://www.youtube.com/watch?v=Rs972keaw1k
Zapraszam Was teraz do zabawy w KALAMBURY: Rodzic losuje obrazek/figurkę zwierzątka, wydaje jego charakterystyczny odgłos, a dziecko zgaduje. Można też pokazać mały fragment obrazka/ figurki a dziecko zgaduje.
Obrazki zwierząt do wydruku:
https://flashcardfox.com/files/flash-cards/pdf/farm-animals-flash-cards-2x3.pdf
Na pożegnanie zaśpiewajcie razem piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Bye,bye Pani Ola