Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

,,Wakacje, wakacje” rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.

1.Zabawa ruchowa ,,Moje ciało”.

Rodzic bawi się razem z dzieckiem. Rodzic wypowiada sylabami, później głoskami nazwę części ciała. Zadaniem dziecka jest dotknięcie danej części ciała po usłyszeniu jej nazwy.

2.Zabawa rozwijająca percepcję słuchową ,,Skąd pochodzi ten dźwięk?’’.

Zadaniem dziecka jest posłuchać i powiedzieć gdzie usłyszy ten dźwięk (przed zagadką, rodzic zapoznaje dziecko z odgłosami i skąd pochodzi).

Morze: https://www.youtube.com/watch?v=nu7wYJcp1HE

Las: https://www.youtube.com/watch?v=ZESbEePErKA

Jezioro: https://www.youtube.com/watch?v=bD-PUsQBXQM

Góry: https://www.youtube.com/watch?v=M17nNLpT6_4

3.Ćwiczenie słuchu fonemowego, ćwiczenia w czytaniu.

  • ,,Sylaby i głoski”

https://i.pinimg.com/originals/36/ff/8b/36ff8bcf74ddce0d90f8b36ac6b90f5e.png

Zadaniem rodzica jest wydrukować ilustrację, a zadaniem dziecka pokolorować okienka z samogłoskami na kolor czerwony, a ze spółgłoskami na kolor niebieski.

https://a.allegroimg.com/s1024/0ce1ab/16a43a014112abc1037570693715

Dziecko wykonuje prace wg polecenia.

  • ,,Dopasuj wyraz do obrazka’’.

https://wyspa.edu.pl/wp-content/uploads/2007/12/53.jpg

https://i.pinimg.com/originals/e5/a9/10/e5a910cc572e0cdf6d56d30fae3b5430.jpg

https://i.pinimg.com/originals/7c/23/43/7c2343b1ee6518be7eeabc601fbd4fd3.png

Zadaniem rodzica jest wydrukować karty pracy, a zadaniem dziecka jest odczytać wyrazy i przyporządkować odpowiednie napisy (wg poleceń)

Zaproponowane wyżej ćwiczenia powtarzamy i ćwiczymy codziennie.

4.Ćwiczenia relaksacyjne ,,Wakacyjny odpoczynek”.

  • Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps.
    Jesteś silny, bardzo silny, naprężaj go mocno (przez kilka sekund). Czujesz, jak bardzo napięte są twoje mięśnie? A teraz jesteś słaby, rozluźnij napięte mięśnie, połóż z powrotem rękę na dywan. Teraz wyraźnie czujesz, jak rozluźniły się twoje mięśnie.
  • To samo, tylko lewą ręką.
  • Naciśnij, jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki na klocek (z tworzywa sztucznego) położony po twojej prawej stronie – jesteś silny, twoje mięśnie są napięte. A teraz rozluźnij mięśnie, jesteś znowu słaby, nie naciskaj już, czujesz ulgę. Mięśnie rozluźniły się.
  • Zrób to samo, tylko z pięścią lewej ręki.
    A teraz odpocznij chwile, leż spokojnie i oddychaj spokojnie, równo, ręce twoje odpoczywają.
  • A teraz silna i słaba będzie twoja prawa noga.
    Włóż klocek pod kolano zgiętej nogi i mocno ściśnij nogę w kolanie, a teraz noga słabnie, rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek.
  • To samo ćwiczenie, tylko z lewą nogą.
  • A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, by napełnić powietrzem swój brzuszek. Wciągnij mocno powietrze w płuca i napnij brzuszek jak balon, mocno, a teraz wypuść powietrze, rozluźnij mięśnie , czujesz ulgę.
  • Naciśnij mocno głową na poduszkę, na której leżysz, głowa jest bardzo silna, naciskasz mocno, a teraz rozluźnij mięśnie, głowa już nie naciska na poduszkę, odpoczywa, czujesz ulgę.
  • Jesteś niezadowolony i groźny, ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno czoło, jeszcze mocniej, a teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną, czoło jest gładkie.
  • Twoje oczy też możesz mocniej i słabiej zaciskać powiekami. Spróbuj teraz zacisnąć mocno powieki, jeszcze mocniej, a teraz rozluźnij je, odpocznij.
  • A teraz zaciśnij mocno szczęki, zęby dotykają zębów. I górna i dolna szczęka jest silna, zęby mocno naciskają na siebie. A teraz rozluźnij szczęki, czujesz ulgę.
  • Ułóż wargi tak jakbyś chciał powiedzieć „och” (lub zrób ryjek, jak u małej świnki) i napnij mocno mięśnie ust, a teraz rozluźnij mięśni.

Dziecko może wykonać pewne elementy z podanych ćwiczeń relaksacyjnych, może zrobić je wszystkie ( wg zainteresowania dziecka).

 

,,My przedszkolaki – dużo już umiemy”- rozwijanie sprawności  motoryki dużej i małej.

1.Zabawa ruchowa ,,Części ciała”

Dziecko  wykonuje ćwiczenia razem z rodzicem. Oboje dotykają się częściami ciała wymienionymi przez dziecko lub rodzica.

2.Zabawa ,,Na wakacjach”:

  • dziecko naśladuje wchodzenie po górach;
  • dziecko naśladuje przeskakiwanie obunóż przez strumyk;
  • dziecko naśladuje przechodzenie po kamieniach;
  • dziecko naśladuje pływanie w jeziorze, morzu (ruchy naprzemienne rąk wyprostowanych w łokciach);

3.Zabawa ,,Wiatr w górach” :

  • ręce (proste w łokciach) wyciągnięte w bok, tułów prosty – kołyszemy rękami ;
  • ręce (proste w łokciach) wyciągnięte przed siebie, przenoszenie rąk z przodu do tyłu nad głową;
  • wymach rąk w górę – ruchy naprzemienne
  • rzuty gazetami prawa, lewą ręką.

4.Ćwiczenia manualne ,,Pakujemy plecaki”:

  • ręce przed sobą – naśladowanie strzepywania ubrań;
  • ręce przed sobą - naśladowanie prasowanie prawa, lewa ręką;
  • Ręce przed sobą – naśladowanie pakowania plecaka

5.Ćwiczenia manipulacyjne  - ,,Plecak” – tworzenie płaskorzeźby z plasteliny (dzieci wypełniają plecak plasteliną);

6.Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Litery”

https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk02w6-u_Gl3I7nIp92kj2PTsfLu0AA:1592247422838&source=univ&tbm=isch&q=litery+do+pisania+dla+dzieci+po+sladzie&client=opera&sa=X&ved=2ahUKEwiMk6Hwv4TqAhUliIsKHd6JAXYQsAR6BAgKEAE&biw=1496&bih=723

Proszę rodzica o wydrukowanie kart pracy  i zachęcić dziecko do jej wypełnienia.

 

,,Wakacje, wakacje” – rozwijanie i doskonalenie procesów poznawczych.

1.Zabawa ruchowa ,,Jesteśmy na wakacje”

Rodzic mówi dziecku, że jedzie na wakacje. Dziecko jest kierowcą, które kieruje samochodem. Rodzic mówi w którą stronę ma jechać dziecko, tzn. podaje polecenia: jedź prosto, skręć w prawo, skręć w lewo, zawróć w lewą stronę i inne.

2.Ćw. rozwijająca myślenie przyczynowo – skutkowe, czynną mowę dziecka ,,Wakacje”.

Zadaniem rodzica jest wydrukować historyjkę. Zadaniem dziecka jest poukładać historyjkę w odpowiedniej kolejności, nakleić ją na kartkę, a następnie opowiedzieć ją wg kolejności zdarzeń.

http://chomikuj.pl/anowik/materia*c5*82y+do+przedszkola/historyjka+obrazkowa/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/WAKACJE,1341229211.JPG

3.Ćwiczenia kształcące umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, spostrzegawczość, uwagę.

Zadaniem dziecka jest;

  • przeliczyć obrazki w historyjce;
  • pokazywać obrazek, o którym opowiada rodzic;
  • pokazać obrazek, np.: piąty, drugi, szósty, czwarty i td.

4.Ćwiczenia rozwijające zdolności manualnych.

Dziecko koloruje obrazki historyjki obrazkowej.

5.Ćw. koordynacji ruchowo – wzrokowej ,,Rzuć piłką do celu”.

Dziecko wykonuje rzuty prawą, lewą ręką.

 Pozdrawiam. Pani Ania.