Terapia pedagogiczna
,,Dbamy o czystość w naszym mieście” - rozwijanie procesów poznawczych.
- Zabawa ruchowa ,,Zapamiętaj i dodaj swój ruch”
Dziecko ćwiczy wraz z rodzicem. Zabawę zaczyna rodzic pokazując pewien ruch ciała. Dziecko je zapamiętuje, powtarza i dodaje swój ruch. Następnie to samo robi rodzic dodając kolejny ruch. Kolejno ćwiczenie wykonuje dziecko itd., do kilku powtórzeń.
- Ćw. orientacji w przestrzeni ,,Idę do sklepu”.
Dziecko zamyka oczy porusza się wg podanych poleceń, np.: idź prosto dwa kroki w przód; idź trzy kroki w tył; idź pięć kroków w bok, w prawą stronę, idź trzy kroki w bok, w lewą stronę itp.
- Zabawa ćwicząca uwagę i myślenie ,,Podaj dalej śmiecia”: dziecko podaje trzymaną w prawej ręce piłkę do lewej dłoni rodzica (rodzic dziecku); następnie przekłada piłkę otrzymaną piłkę z lewej dłoni do prawej dłoni i znowu podaje ją rodzicowi , a rodzic dziecku. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Ćw. mowy i myślenia ,,Pocztówka z Łęczycą”.
Dziecko otrzymuje pocztówkę przedstawiającą Łęczycę. Ogląda ją, następnie odpowiada na pytania: co się na niej znajduje. Odpowiada całymi zdaniami. Pokazuje na pocztówce wymienione elementy przez rodzica. Dokonuje syntezy wyrazów: Łęczyca, miasto, zamek. Układa tyle żetonów ile jest sylab w wyrazach.
5.Ćw. koordynacji wzrokowo – ruchowej, uwagi ,,Ułóż pocztówkę z Łęczycą”.
Dziecko rozcina pocztówkę po narysowanych z tyłu pocztówki liniach (ilość linii do wycinania powinna być uzależniona od zdolności manualnych dziecka). Przelicza ilość rozciętych kawałków. Układa ją ponownie w obrazek, a następnie nakleja na karton.
6.Zabawa ćw. koordynację słuchowo – ruchową ,,Wrzuć do kosza tyle papierków, ile usłyszysz dźwięków”
Dziecko wrzuca do pojemnika, kosza, tyle zgniecionych gazet w kulkę, ile usłyszy dźwięków. Przelicza głośno, później cicho.
Pozdrawiam. Anna Jucha.