Terapia pedagogiczna-rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
Dn. 08.04.2021r. Gr. VI.
Cel: rozwijanie sprawności percepcji słuchowej i słuchu fonemowego.
Temat ,,Wiosna, wiosna”
1.Zabawa ruchowa ćwicząca koordynację słuchowo - ruchową ,,Podlewanie kwiatów”.
Dziecko słucha poleceń rodzica, np.: podlej kwiaty idąc trzy kroki w przód, pięć kroków w prawą stronę; sześć kroków w tył itp.
2.Ćw. percepcji słuchowej, koordynacji słuchowo - wzrokowo – ruchowej.
- ,,Ile kwiatów urosło?” – dziecko słucha uderzeń rodzica, przelicza i określa.
- Ćwiczenia pamięci słuchowej ,,Posłuchaj, zapamiętaj i powtórz”
Rodzic podaje nazwy kwiatów (zaczynając od trzech, później cztery itd.), dziecko zapamiętuje i powtarza:
krokus, sasanka, przebiśnieg;
tulipan, krokus, fiołek, pierwiosnek
4.Ćw. słuchu fonemowego.
- ,,Posłuchaj i wskaż kwiatka, którego nazwę usłyszysz wypowiedzianą z podziałem na sylaby”;
- ,,Podziel na sylaby nazwę wskazanego kwiatka”;
- Posłuchaj zdania i pokaż kwiatka, o którym jest w nim mowa;
- ,,Posłuchaj wyrazów – symboli wiosny mówionych głoskami i powiedz co powiedziałam”;
- Na jaką głoskę
- zaczynają się wyrazy: krokus, sasanka, bazie, pąki, trawa;
- kończą się wyrazy jw.;
- jaką głoskę słychać w środku wyrazu.
- Ćw. sprawności manualnej ,,Krokus” – rysowania po śladzie, kolorowanie.
https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2018/11/konkurs-350x300.png
Dokonanie analizy sylabowe i głoskowej wyrazu: krokus, układanie z nim zdania, liczenie ile jest wyrazów w zdaniu.
Anna Jucha.