Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Uczymy się patrzeć na świat oczami niewidomych

16 listopada w grupach starszych dzieci przeniosły się w świat ludzi niewidomych. Zaprosiliśmy do naszego przedszkola Panią z Biblioteki Pedagogicznej w Łęczycy, która wyjaśniła dzieciom, jak osoby niewidome żyjące w nieustannej ciemności funkcjonują i poznają świat. Wprowadzając szereg zabaw ukierunkowanych na doświadczanie za pomocą, innych niż wzrok, zmysłów, wdrażałyśmy dzieci do zrozumienia sytuacji ludzi pozbawionych możliwości widzenia. W salach zorganizowano „kąciki sensoryczne” pozwalające na wielozmysłowe doświadczenia. Dzieci bawiły się, wyposażone w opaski na oczach, dotykały przedmiotów zamkniętych w pudełku czy też bawiły się w odnajdywanie tylko za pomocą dłoni lub na podstawie słyszanych dźwięków. Uczestnicząc w sytuacjach choć trochę zbliżonych do tych, w jakich na co dzień znajdują się niewidomi, chciałyśmy uzmysłowić dzieciom, że mimo braku wzroku można i da się dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Ponadto tłumaczyłyśmy, jak można pomóc osobom niewidomym i jakie istnieją możliwości ułatwienia im codziennego życia. Zwracałyśmy uwagę na  ogromną rolę pisma Brailla. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczyniłyśmy się do jeszcze większego rozwoju tolerancji, empatii i otwartej na inność postawy u naszych przedszkolaków.