Nasz temat na dziś to:"Zwierzęta i ich domy"
Dzień dobry Rodzice, Cześć dzieciaki !!!
Dziś porozmawiamy sobie o domach zwierząt wiejskich.
1.„ Kłębek wełny” – ćwiczenie określania położenia przedmiotów.
Rodzice proszę przygotujcie maskotkę kotka i kłębek wełny ( jeśli nie posiadamy tych przedmiotów wystarczy maskotka), oraz krzesło. Zadaniem rodzica jest używać odpowiednich określeń tak by dziecko mogło manipulować maskotką w odpowiedniej przestrzeni. Oto określenia: na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, przed krzesłem, za krzesłem, nad krzesłem (trzyma w ręce).
2.Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej „Domy zwierząt”.
W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.
3.Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta: O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)?
Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?
4.„ Lis i kury” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.
Dzieciaki do tej zabawy przygotujcie sobie ściereczkę kuchenną i rozłóżcie ją na podłodze. Wy jesteście kurą, a Wasz rodzic lisem. Włączcie swoją ulubioną piosenkę. Gdy gra melodia jesteście kurką, która zbiera ziarno (dziecko w przysiadzie, stuka palcem
o podłogę). Na hasło: Lis się skrada, kura jak najszybciej wraca do kurnika ( ściereczkę). Tą zabawę powtórzcie 3 razy. Miłej zabawy !!!
5.Teraz włączcie dziecku bajkę animowaną pt. „Gdzie ja mieszkam?” w celu utrwalenia nazw zwierząt i ich domów.
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
6.Wiejska zagroda – zajęcia plastyczne
Rodzic przygotowuje duże, płaskie, tekturowe pudełko, brązowa krepina, puste pudełka po zapałkach. Rodzic proponuje dziecku wykonanie makiety przedstawiającej wiejską zagrodę. Układa na dywanie duże, płaskie, tekturowe pudełko. Wykłada je brązową krepiną. Zachęca do wykonania sylwet zwierząt wiejskich, które będą przebywały w zagrodzie. Z pomocą dziecka dzieli zagrodę na trzy części (wykorzystując puste pudełka po zapałkach). W każdej z nich znajdzie się inny gatunek zwierząt. Pozostałe elementy zagrody: drzewa, trawę, krzewy, dziecko stara się wykonać samo.
Uwaga dla Rodzica: Rodzicu razem możecie wykonać makietę z rzeczy i przedmiotów, które macie w domu. Podane propozycje użycia przedmiotów są przykładowe. Tylko wyobraźnia może Was ograniczyć. Życzę udanej zabawy i pracy. Pamiętajcie by swoimi pracami pochwalić się na naszej grupowej stronie.
7.Zadanie dodatkowe 1: wykonajcie proszę kartę pracy do pobrania poniżej
Zwierzęta i ich domy [.docx, 395.27 kB]
8.Zadanie dodatkowe 2: Pamiętacie zabawy z matą do kodowania, możecie pobawić się również w kodowanie na dywanie z rodzicami.Wystarczy pobrać poniższy scenariusz i wydrukować potrzebne elementy do zabawy. Pokażcie rodzicom, że to nie jest trudne.
Scenariusz zabaw z elementami kodowania [.pdf, 4.38 MB]
To wszystko na dziś ściskamy Was mocno Pani Ola i Pani Beata